پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:16 - 1398/09/18

آیا این روند نوسانی سکه ادامه‌دار خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت سکه در روزهای آینده

انتظار می‌رود مسیر روزهای آتی سکه همچنان همسو با نرخ ارز داخلی تعیین شود و طلای جهانی بیشتر بر شدت تغییرات قیمت سکه اثرگذار باشد.
به گزارش  کارگر آنلاین ، قیمت سکه بیش از یک ماه است که روند پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد.
 
در آخرین قیمت ثبت شده تا این لحظه، قیمت سکه امامی در بازار آزاد روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه تا ساعت ۱۸ با ۳۴ هزار تومان افزایش، چهار میلیون و ۶۲۳ هزار تومان معامله شد.
 
قیمت سکه بهار آزادی هم در بازار آزاد روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه تا ساعت ۱۸ با ۱۹ هزار تومان افزایش چهار میلیون و ۲۸۸ هزار تومان معامله شد.
 
اما آیا این روند نوسانی سکه ادامه‌دار خواهد بود؟
 
در این مورد دنیای اقتصاد در یک تحلیل کوتاه نوشته است: قیمت سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز گذشته به چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید. نرخ دلار در بازار تهران دیروز ۵/ ۱ درصد رشد کرد. با وجود این، رشد سکه دیروز محدودتر از صعود نرخ ارز بود و قیمت سکه تنها ۲/ ۰ درصد افزایش یافت.
 
به نظر می‌رسد طلای جهانی مانع رشد پرقدرت سکه شد. جمعه قیمت اونس طلا در پی بهبود آمارهای مربوط به بازار کار آمریکا طی چند ساعت افت ۲/ ۱ درصدی را تجربه کرد. در آخرین نظرسنجی کیتکو هم نزدیک به نیمی از تحلیلگران روند این هفته طلا را نزولی پیش‌بینی کردند. با وجود این، انتظار می‌رود مسیر روزهای آتی سکه همچنان همسو با نرخ ارز داخلی تعیین شود و طلای جهانی بیشتر بر شدت تغییرات قیمت سکه اثرگذار باشد.
 
تداوم رشد نرخ ارز در کانال ۱۳ هزار
دلار ساعت ۱۶ یکشنبه با رشد ۲۰۰ تومانی (معادل ۵/ ۱ درصد) به قیمت ۱۳ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد. رشد از ابتدای سال نرخ دلار که از اوایل تابستان منفی شده بود، شنبه مثبت شد و دیروز هم به ۱/ ۲ درصد رسید. روز گذشته نرخ حواله درهم امارات نیز با نوسانات نسبتا زیادی مواجه شد؛ اما در مجموع صعودی بود. با وجود این به‌نظر می‌رسد افزایش تقاضای احتیاطی دلار همچنان حرف اول را در تغییرات نرخ ارز می‌زند.
 
لایحه بودجه ۹۹ نیز یکشنبه منتشر شد. مانند آنچه پیش‌تر مطرح شده بود، نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین ارز کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تداوم یافت. همچنین دولت ارز نیمایی ۸۵۰۰ تومانی را برای کالاهای غیراساسی در نظر گرفته است. منبع : تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین