پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1398/10/28

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.
در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی از یک‌سو و امضای توافقنامه تجاری میان آمریکا و چین از سوی دیگر، قیمت جهانی طلا با افت ۰٫۳۲ درصدی مواجه شد.
 
به گزارش کارگر آنلاین، در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) هر اونس طلا به هزار و ۵۵۷ دلار رسید.
 
با این حال، تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۱۷ ژانویه منتشر شده نشان می‌دهد، اکثریت تحلیلگران وال‎استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.
 
 
در این نظرسنجی، ۱۳ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۷ درصد، افزایش قیمت وسه نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.
 
از سوی دیگر، از میان ۸۲۰ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۶۷۵ رای‌دهنده، معادل ۵۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۰۸ نفر، معادل ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۳۷ رای‌دهنده یا ۱۷ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.
 
نظرسنجی کیتکو
در نظرسنجی هفته گذشته نیز اکثریت سرمایه‌گذاران و تحلیلگران (البته کمتر از ۵۰ درصد از آنها)، به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند که البته این پیش‌بینی صحیح نبود.
 
در تاریخ هشتم ژانویه، با افزایش نگرانی‌ها درباره جدی‌تر شدن تنش‌ها میان ایران و آمریکا قیمت هر اونس طلا به بیش از هزار و ۶۱۳ دلار هم رسید. این روند کاهشی تا جایی پیش رفت که در معاملات روز پنج‌شنبه قیمت فلز زرد به هزار و ۶۳۶ دلار کاهش یافت.
 
یک روز بعد اما در معاملات روز جمعه طلا بار دیگر به روند صعودی خود بازگشت.
 
باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آر‌جی‌او، افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده و گفته است: علی‌رغم صعود قابل توجه بازار سهام در هفته‌های گذشته همچنان سرمایه‌گذاران بسیاری به طلا به‌عنوان دارایی امن روی آورده‌اند.
 
ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر نیز با اشاره به کاهش نرخ بهره، روند صعودی را برای طلا در کوتاه‌مدت پیش‌بینی کرده است.
 
او معتقد است، با توجه به عدم‌ قطعیت‌های مربوط به انتخابات در آمریکا، درآمد شرکت‌ها و رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹، طلا بازار بسیار امیدوارکننده‌ای است و اگر شاخص S&P 500 هفته آینده به سه هزار و ۳۵۰ واحد برسد، طلا نیز به سطح هزار و ۵۸۰ دلار خواهد رسید.
 
 
چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت لاسال فیوچرز گروپ هم گفته است: اگر در ماه فوریه قیمت طلا به بالاتر از متوسط ۱۰ روزه‌اش، یعنی هزار و ۵۵۸ دلار برسد، می‌توان به روند صعودی این بازار امیدوار بود.
 
جورج گرو، تحلیلگر موسسه آر‌بی‌سی، با اشاره به تنش‌های سیاسی، ژئوپلیتیکی و اقتصادی، افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.
 
فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار طلا معتقد است: بازار سهام قدرتمند به همراه نرخ تورم ضعیف، رشد طلا را به‌دنبال خواهد داشت. در عین حال، پایان جنگ تجاری و خوش‌بینی به وضعیت اقتصادی جهان، تقاضا را برای جواهرات افزایش خواهد داد.
 
کالین سیژنسکی، تحلیلگر و استراتژیست در موسسه اس‌آی‎ای اما می‌گویدد: با کاهش تنش‌های سیاسی، اصلاح قیمتِ لازم در بازار طلا صورت گرفته و احتمالا قیمت‌ها در محدوده هزار و ۵۵۰ دلار به ثبات خواهد رسید.
 
او و جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز، ظری در مورد آینده طلا در هفته پیش رو نداشتند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین