پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:15 - 1398/10/28

بهترین مُسَکن های طبیعی

کارگر آنلاین: وقتی بدن ما گرفتار درد می‌شود، راه‌های متعددی برای مقابله با آن وجود دارد. برای این‌کار راه‌های طبیعی وجود دارند که به آن‌ها مسکن طبیعی بدن می‌گویند. استفاده از مسکن طبیعی بدن برای تسکین دردها بهتر از استفاده کردن از داروهای شیمیایی است که عوارض جانبی مخربی دارند و سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. فرقی نمی‌کند از چه دردی رنج می‌برید، همیشه یک راه طبیعی برای مقابله و درمان آن وجود دارد، که از داروهای معمول بسیار مؤثرتر هستند.

زنجبیل

ممکن است در هر زمان یا به هر دلیلی به تهوع یا درد شکمی دچار شوید. زنجبیل مؤثرترین و طبیعی‌ترین درمان برای مقابله با حالت تهوع است. مقداری زنجبیل به چای‌تان اضافه کنید، در آشپزی از زنجبیل استفاده کنید یا یک تکه زنجبیل را در دهان بگذارید و بجوید و تأثیر فوری آن را ببینید. زنجبیل باعث تسکین عصب واگ می‌شود، این عصب مسئول ایجاد حس تهوع است.

سرکه سیب

اگر مرتب به سوزش سر دل دچار می‌شوید، بهتر است سرکه‌ی سیب را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید. این اکسیر شفابخش قابلیت‌های درمانی بسیار زیادی دارد، ولی وقتی به رژیم غذایی‌مان افزوده شود کمک زیادی به سیستم گوارش می‌دهد. وقتی سیستم گوارش‌مان سالم باشد و خوراکی‌ها به سرعت و به صورت مؤثر پردازش شوند، درد مزمن سوزش سر دل از بین می‌رود.

میخک

میخک دندان درد و التهاب لثه را درمان می‌کند. شما می‌توانید با چکاندن چند قطره میخک روی دندان‌تان از درد دندان رها شوید.

سیر

گوش درد یک بیماری رایج است که غالبا با تجویز قطره یا قرص درمان می‌شود. با چکاندن روزانه چند قطره روغن سیر در گوش، می‌توانید از درد گوش جلوگیری کنید. ترکیب‌های موجود در سیر مانند سولفور، سلنیم و ژرمانیم برای از بین باکتری‌های گوش مفید هستند. چکاندن روزانه دو قطره روغن سیر در گوش به مدت چند روز می‌تواند بسیار مفید باشد. حبه‌های سیر حاوی ماده‌ی از بین برنده‌ی درد به نام اوژنول است. این تسکین‌دهنده‌ی طبیعی درد می‌تواند به سرعت به از بین بردن درد دندان کمک کند. با جویدن یک حبه سیر در زمان دندان درد، ماده‌ی از بین برنده‌ی طبیعی درد آن آزاد می‌شود و تورم را به سرعت کاهش می‌دهد. این مسکن طبیعی بدن برای زمانی که به پزشک دسترسی ندارید عالی عمل می‌کند.

آناناس

مالیدن آناناس و نمک به کمر برای کمر درد مفید است. درد ناشی از تولید گاز و دیگر مشکلات گوارشی بسیار آزاردهنده است. به لطف وجود آنزیم‌های هضم‌کننده‌ی موجود در آناناس، شما می‌توانید با گنجاندن آناناس در رژیم غذایی‌تان از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. بسیاری از مشکلات شکمی به دلیل کُند بودن روند شکست پروتئین در شکم یاروده است، آنزیم‌های پروتئیلیتیک (هضمی) موجود در آناناس باعث سرعت بخشیدن به فرآیند هضم می‌شود و در نتیجه جلوگیری از ایجاد ناراحتی‌های گوارشی کمک می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه ضد درد خیلی قوی است. برای دردهای رماتیسمی و سر دردمانند مسکن عمل می کند. کورکومین ماده‌ی فعال زردچوبه است که یک ضدالتهاب قوی است. کورکومین به از بین بردن استرس و فشار ناشی از بافت متورم بر مفاصل کمک می‌کند. کورکومین مستقیما بر کاهش درد نیز تأثیر دارد زیرا دو آنزیم سیکلواکسیژناز را از بین می‌برد، این آنزیم‌ها مسئول هورمون‌های مرتبط با درد در سیستم بدن هستند.

نعناع

فرقی نمی‌کند به‌صورت روغن مصرف شود یا دمنوش، نعناع یک مسکن طبیعی بدن بسیار خوب است. وقتی به‌صورت خوراکی مصرف شود تأثیرات شگرفی بر اعصاب خواهد داشت، و باعث بی‌حس و کرخت شدن سیستم عصبی و بهبود دردهای مزمن می‌شود. با استفاده از روغن نعنا به‌صورت استعمال خارجی یا استفاده در حمام آب گرم، می‌توان دردهای شدید عضلانی را بهتر از مسکن دارویی درمان کرد.

ترب کوهی

سینوزیت نوعی درد مزمن است که بسیاری از ما از آن رنج می‌بریم. سینوزیت باعث بروز ناراحتی‌های جدی در ناحیه‌ی پیشانی، گرفتگی می‌شود و ما را مستعد ابتلا به دیگر دردها می‌کند. به‌منظور بهبود سلامت سینوس‌ها و جلوگیری از بروز سینوزیت به‌صورت طبیعی، می‌توانید پس از بروز علائم از ترب کوهی استفاده کنید. ترب کوهی باعث افزایش جریان خون در سینوس‌ها می‌شود و مسیرهای گرفته را باز می‌کند. مصرف ترب کوهی این امکان را برای سینوس‌ها فراهم می‌کند تا اخلاط ایجاد شده را تخلیه کند و گرفتگی نواحی مستعد عفونت را سریع‌تر از هر نوع اسپری بینی موجود در بازار برطرف می‌کند.

قهوه 
یک فنجان قهوه‌ی قوی می‌تواند به رهایی از میگرن دردناک کمک کند. قهوه باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود و دیواره‌ی رگ‌ها را باز می‌کند. در نتیجه رگ‌های خونی مغز گشاد می‌شوند و خون به‌خوبی در آن جریان می‌کند و فشاری که باعث بروز سردردهای دردناک می‌شود کاهش می‌یابد.
 
دارچین
 دارچین با دارا بودن خواص ضدقارچی، آنتی باکتریال، ضدویروسی، ضدانگلی، ضدعفونی کنندگی بی‌نظیرش برای درمان عفونت‌های داخلی و خارجی بدن مفید است. دارچین، دردهای روماتیسمی، عضلانی و مفصلی را درمان می‌کند، خارش ناشی از نیش حشرات را از بین می‌برد. خمیر دارچین را روی شقیقه‌های‌تان بمالید تا از شر سردردهای بد رها شوید. دارچین خواص درمانی زیادی دارد که باعث کاهش درد در بدن می‌شود و یک طعم‌دهنده‌ی فوق‌العاده است.
 
 
آب
آب برای بدن ضروری است. آب نقش مهم و کلیدی در پیشگیری از درد ایفا می‌کند. هیستامین ترکیبی است که باعث واکنش درد در بدن می‌شود، اگر فکری به حال هیستامین موجود در بدن نکنید، در بدن انباشته می‌شود. آب باعث رقیق شدن هیستامین و عدم انباشت آن در بافت‌های بدن می‌شود و آن را به صورت طبیعی از بدن خارج می‌کند. مصرف آب باعث جلوگیری از درد می‌شود و امکان کار کردن راحت‌تر را برای عضلات، مفاصل و تاندون‌ها فراهم می‌کند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین