پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:59 - 1398/10/29

شیوه جدید برای ورود به مجلس

بازار داغ ممبر فروشی برای انتخابات مجلس به راه افتاده است. حالا برخی ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس با پرداخت پول به مردم از آنها می‌خواهند که برای تبلیغات کاندیدای مورد نظرشان فالوور و دنبال‌کننده جذب کنند.
به گزارش کارگر آنلاین، بازار داغ ممبر فروشی برای انتخابات مجلس به راه افتاده است. حالا برخی ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس با پرداخت پول به مردم از آنها می‌خواهند که برای تبلیغات کاندیدای مورد نظرشان فالوور و دنبال‌کننده جذب کنند.
 
 
در این میان بازار تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس در تلگرام داغ‌تر است و گروه‌های تلگرامی ۲۰۰ هزار نفری و بیشتر خود را برای تبلیغات نمایندگان مجلس آماده می‌کنند. گروه‌هایی که اعضایشان را از مردم می‌خرند و البته به شدت تاکید دارند که ممبرهای فیک یا همان اعضای جعلی را حذف می‌کنند و برای این ممبرها پولی نمی‌دهند.
 
بررسی وضعیت قیمتی این کانال‌ها نشان می‌دهد تقریبا هر ۵۰ عضو ۹۵ هزار تا ۱۱۰ هزار‌تومان قیمت دارد و به عبارتی قیمت هر عضو حدود دو هزار تومان است. آنها برای عضو کردن ۴۰۰ نفر هم بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پول واریز می‌کنند.
 
ادمین این کانال‌های تلگرامی می‌گویند که عضو ستادهای انتخاباتی نمایندگان هستند و محل تامین بودجه این کانال‌ها، برخی ستادهای انتخاباتی است. کاربران این گروه‌های تلگرامی هم می‌گویند در این کانال‌ها ربات‌های «اد شمار» نصب شده است و بنا به درخواست کاربران این ربات‌ها تعداد نفرات اضافه شده به گروه را می‌شمارند و عملکرد هر کاربر را گزارش می‌دهند. کاربران با استفاده از این گزارش می‌توانند به ادمین گروه پیغام بدهند و درخواست دستمزد کنند.
 
کاربران این گروه‌ها می‌گویند که ادمین‌ها شماره حساب بانکی افراد را می‌گیرند و بلافاصله دستمزدشان را به حساب می‌ریزند. بعد از تکمیل ظرفیت یک گروه، متقاضیان بلافاصله در گروه‌های بعدی اد یا اضافه می‌شوند تا در گروه‌های جدید هم ممبر و یا دنبال‌کننده جذب کنند. ظرفیت سوپر گروه‌های تلگرامی در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر است و اعضا فعلا تا شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی اجازه ارسال مطلب را ندارند. البته ادمین این کانال‌ها توضیح می‌دهند که بعد از این هم اعضا نمی‌توانند در گروه مطلبی را ارسال کنند و گروه‌ها صرفا در اختیار کاندیداهای نمایندگی مجلس قرار  می‌گیرد.
 
 
ادمین گروه‌های تلگرامی توضیح می‌دهند که در حال حاضر بازار خرید فالوئر برای گروه‌های اینستاگرامی هم راه افتاده است اما در فاز اول فعلا قرار است که گروه‌های تلگرامی آماده‌سازی بشوند. آنها می‌گویند این شیوه جذب فالوئر بهتر از خریداری صفحات پر‌طرفدار است، زیرا با خرید این صفحات معمولا تعداد زیادی اعضای فیک تحمیل می‌شود و احتمال دارد با شروع تبلیغات برای نمایندگان مجلس دنبال‌کنندگان‌شان ریزش کنند. آنها به قیمت ارزان کانال‌های تلگرامی پرمخاطب اشاره می‌کنند و معتقدند که دلیل ارزان بودن این کانال‌ها همان اعضای فیک یا جعلی‌شان است. هر کانال تلگرامی با هزار عضو تنها ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و از نظر ستادهای انتخاباتی این صفحات نمی‌تواند برای نامزدهای مورد‌نظرشان رای جمع کند.
 
تمرکز نامزدهای نمایندگی مجلس بر تلگرام و اینستاگرام در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از آنها پیش از این درباره آسیب‌های فضای مجازی بارها مصاحبه کرده و از متولیان خواهان تعطیلی یا فیلترها این محیط‌ها شده بودند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین