پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:28 - 1398/10/29

غذای «خانگی» بخورید

طبق گفته محققان افرادی که به طور مرتب در خانه وعده‌های غذایی می‌پزند، احتمالا رژیم غذایی با کیفیت‌تری دارند.
به گزارش کارگر آنلاین، طبق گفته محققان افرادی که به طور مرتب در خانه وعده‌های غذایی می‌پزند، احتمالاً رژیم غذایی با کیفیت‌تری دارند، اما ارتباط بین پخت و پز در خانه و کیفیت رژیم غذایی بین جمعیت کم درآمد و کم درآمد متفاوت است.
 
 
این مطالعه که روز دوشنبه در وب سایت دانشگاه میشیگان (UM) منتشر شده، 8 هزار و 668 بزرگسال در سن 20 سال یا بالاتر با داده‌های کامل را تحت بررسی قرار داده است.
 
شاخص غذا خوردن سالم (HEI) از صفر تا ۱۰۰ متغیر بود که ۱۰۰ نمره بهترین و بالاست که نشان دهنده کیفیت بهتر رژیم است. نمره در ۱۳ بخش مؤثر اندازه گیری هر دو گروه مواد غذایی کفایت و اعتدال است.
 
از مشارکت کنندگان، ۱۳ درصد در خانوارهایی زندگی می کردند که شخصی شام صفر تا ۲ بار در هفته پخت و پز می کرد، ۲۱ درصد در خانوارهایی زندگی می‌کردند که شخصی شام ۳ تا ۴ بار در هفته می‌پخت، ۳۱ درصد در خانوارهایی زندگی می‌کردند که شخصی در آن ۵ تا ۶ بار شام در هفته می‌خورد و ۳۶ درصد در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که شخصی بیش از ۷ بار در هفته غذا طبخ می‌کردند.
 
این مطالعه نشان داد که فرکانس پخت و پز بیشتر، بیش از سه بار در هفته، با نمره بالاتر HEI در مقایسه با پخت و پز ۰ تا ۲ بار در هفته همراه بود. در مقایسه با پخت و پز ۰ تا ۲ بار در هفته، پخت و پز شام بیش از هفت بار در هفته منجر به افزایش ۲.۹۶ امتیاز در کل در کل شد.
 
به طور خاص، افزایش ۲.۶۸ امتیاز در بین افراد کم درآمد و ۵.۰۸ امتیاز در بین افراد با درآمد بالاتر بود.
 
محققان گفتند: در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک بیشتر تفاوت های سیستماتیک بالقوه بین جمعیت‌های کم درآمد درآمد بیشتر برای آشپزخانه سالم مورد نیاز است، افزایش دسترسی به گزینه‌های غذایی سالم تر ممکن است راه حلی برای کاهش اختلاف بین دو جمعیت باشد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین