پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:05 - 1398/10/30

چطور دلار ارزان‌تر بخریم؟

کارگر آنلاین:در بازار ارز دو نوع اسکناس برای دلار آمریکا وجود دارد؛ دلار آبی و دلار سبز که به طور معمول دلار سبز (یا سفید) از دلار آبی ارزان‌تر است. اما دلیل این ارزانی چیست؟
در بازار ارز دو نوع اسکناس برای دلار آمریکا وجود دارد؛ دلار آبی و دلار سبز که به طور معمول دلار سبز (یا سفید) از دلار آبی ارزان‌تر است. اما دلیل این ارزانی چیست؟
 
به گزارش کارگر آنلاین، به دلیل وجود دلارهای تقلبی و جعلی در سال ۲۰۰۹، آمریکا اقدام به چاپ نوع دیگری از دلار با رنگ آبی کرد.
 
امکان تقلب در دلارهای آبی سخت‌تر بوده و تقاضا برای خرید این نوع دلارها به مراتب بیشتر است.
 
علت ارزان‌ بودن دلارهای سبز یا همان سفید نیز به دلیل امکان وجود تقلب در این اسکناس‌ها بوده، به طوری که شناسایی این اسکناس‌ها برای برخی از دلالان هم سخت شده است.
 
تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار در بازار آزاد ۱۲۹۵۰ تومان بوده که نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده اما یک دلال ارزی بازار به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: دلار سبز ۱۰۰ تومان از دلار آبی ارزان‌تر بوده و قیمت آن بین ۱۲۸۵۰ تا ۱۲۹۰۰ در نوسان است، اما قیمت دلار آبی ۱۳۰۰۰ تومان است و اگر حجم معامله بالای دو هزار دلار باشد تخفیف کوچکی هم می‌دهم.
 
دلال دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: دلار سبز تا حدودی نسبت به اسکناس آبی دلار ارزان‌تر بوده اما من ندارم چون اسکناس‌های تقلبی در آن وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم فقط دلار آبی بخرید.
 
دلال دیگری با تاکید بر خرید دلارهای سبز از صرافی‌های مجاز می‌گوید: سال گذشته هم با دلار سبز و هم با دلار آبی معامله می‌کردم بعد از بحران ارزی که تابستان پارسال به وجود آمد دلارهای سبز تقلبی زیادی وارد بازار شد که به شخصه متضرر شدم، در حال حاضر تنها دلار آبی برای خرید و فروش دارم، اما اگر کسی قصد خرید دلار سبز دارد حتما به صرافی‌های مجاز مراجعه کند.
 
همچنین این دلال پیشنهاد کرد که دلارهای چاپ قبل از ۱۹۸۹ را خریداری نکنید و هرچه دلار جدیدتر باشد بهتر است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین