پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:15 - 1398/11/01

کلید درمان تمام سرطان‌ها کشف شد

طی دهه‌های اخیر سرطان‌های گوناگونی در بدن انسان کشف شده‌ است که برای درمان هر کدام روش‌ها متنوعی وجود دارد اما دانشمندان به تازگی روشی واحد کشف کردند که می‌تواند درمانگر انواع سرطان باشد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل ا تسنیم؛ سرطان‌ها انواع مختلفی دارند و پزشکان برای مقابله و درمان‌ بسته به نوع‌ سرطان، روش‌های متنوعی را در پیش می‌گیرند. علم پزشکی همواره به‌دنبال کشف روشی بوده است که به واسطه آن بتواند یک درمان همه جانبه و بدون بازگشت برای سرطان پیدا کند.

در راستای همین اهداف یک تیم بین‌المللی پزشکی نوعی سلول ایمنی در بدن انسان کشف کردند که قابلیت حمله به انواع مختلف سرطان‌ها را دارد.

این تیم تحقیقاتی که در دانشگاه Cardiff انگلیس روی سلول مذکور تحقیق می‌کردند متوجه شدند این سلول می‌تواند آغازگر درمان‌های سرطانی به شکل تازه‌ای باشد.

این سلول که «لنفوسیت T» نام دارد به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن فعال است و به مقابله با عفونت‌های بدنی می‌پردازد و با همین سازوکار به سلول‌های سرطانی هم حمله می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد «لنفوسیت T» توان بالایی در مقابله با سرطان دارد و با هر نوع سرطانی به شکل متفاوتی برخورد می‌کند. سرطان‌هایی که با استفاده از «لنفوسیت T» می‌توان درمان کرد شامل ریه، پوست، خون، روده بزرگ، پستان، استخوان، پروستات، تخمدان، کلیه و دهانه رحم هستند.

«لنفوسیت T» در واقع نوع قدرتمندی از گلبول سفید است که به سلول‌های ناشناس حمله می‌کند. تحقیق روی این نوع سلول همچنان ادامه دارد تا بتوان آن را وارد مراحل آزمایش کرد، اما دانشمندان معتقدند این سلول کلید درمان تمام سرطان‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین