پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:59 - 1398/11/05

دلار در بهمن ماه چه خواهد شد؟

پس از فروکش تقاضای تجاری در دی‌ماه، به نظر می‌رسد دلار در یک‌ماه پیش رو از سوی نیروهای اقتصادی اثرپذیری جدی نداشته باشد و بیشتر به سیگنال‌های سیاسی نظر بدوزد.
به گزارش کارگر آنلاین، قیمت دلار در هفته اخیر نوسان قابل توجهی نداشت و دامنه نوسانات آن به کمتر از یک درصد رسید. در ۱۰ ماهه اول امسال نیز در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا با رشد ۱۵٫۷ درصدی قیمت، سکه با رشد ۱۰٫۶ درصدی و دلار تقریبا بدون تغییر قیمتی همراه بوده‌اند.
 
 
بازدهی بازارها در ۱۰ ماهه نخست امسال
در اولین هفته از بهمن ماه امسال نیز، تنها بورس بازدهی قابل توجهی را به ثبت رساند و دیگر بازارها تقریبا با ثبات قیمت ظاهر شدند و با تغییر قیمت کمتر از یک درصدی همراه شدند. در بین بازارهای مالی تنها دلار با کاهش قیمت مواجه شد.
 
 
بازدهی بازارها در هفته گذشته
اما با این وضعیت قیمت دلار در بهمن ماه امسال چه وضعیتی خواهد داشت؟
 
دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: بازار ارز معاملات هفته قبل را در فضای نسبتا آرامی پشت سر گذاشت. نرخ هر دلار آمریکا از ابتدای این هفته به زیر مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عقب نشست و سپس در طول معاملات هفتگی، رفتار متناوبی از خود به نمایش گذاشت و نهایتا با ثبت دو رشد در دو روز انتهایی هفته به سطح ۱۳ هزار و۵۳۰ تومانی برگشت. افزایش ۱۰تومانی دلار برآیند تحرکات هفتگی معامله‌گران ارزی بود. آرامش سیاسی بازارها، رونق ادامه‌دار معاملات سهام و عدم انتشار سیگنال از متغیرهای عمده‌ای همچون تحریم‌ها، بودجه و بی‌خبری از سوی مقامات پولی عمق دامنه نوسان دلار را در این هفته به ۷۰ تومان محدود کرد. پس از فروکش تقاضای تجاری در دی‌ماه، به نظر می‌رسد دلار در یک‌ماه پیش رو از سوی نیروهای اقتصادی اثرپذیری جدی نداشته باشد و بیشتر به سیگنال‌های سیاسی نظر بدوزد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین