پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:13 - 1398/11/06

با خوردن این میوه ها مشکلات قلبی را کنار بگذارید

در این مطلب قصد داریم به معرفی تاثیر میوه ها برای سلامتی قلب بپردازیم تا با خوردن این میوه ها دیگر نگران مشکلات قلبی نباشید و از سلامتی لذت ببرید.
به گزارش کارگر آنلاین ، علت های بسیاری وجود دارند که سلامت قلب افراد را به خطر می اندازند، و یکی از این دلایل تغذیه ناسالم می باشد. میوه های بسیاری در رفع مشکلات قلبی موثر هستند، شما با خوردن این میوه ها دیگر نگران مشکلات قلبی نباشید.
 
عوامل بسیاری دست به دست هم می دهند تا مشکلات قلبی موجب شوند تا افراد با تشویش و نگرانی به زندگی شان ادامه دهند و در مواردی مرگ به زندگی شان پایان تلخی بدهد.
 
استرس ها، فشار های کاری، مشغله ها و فعالیت های سنگین و مهم تر از همه اینها تغذیه ناسالم، روز به روز بر روی سلامت قلب تاثیرات منفی می گذارند.
 
اگر شما با راهکارهایی مناسب و تغذیه ای سالم به سلامت قلب تان کمک کنید و در هر شرایطی آرامش خودتان را حفظ کنید، مشکلات قلبی هیچوقت سلامت شما را تهدید نخواهد کرد.
 
در این مطلب ما میوه ها و مواد غذاهایی را به شما معرفی می کنیم تا با خوردن آن ها هیچ گونه نگرانی از جانب مشکلات قلبی نداشته باشید.
 
فشار خون خود را با آووکادو کنترل کنید
میوه آووکادو سرشار از مواد معدنی، پتاسیم و چربی های اشباع نشده سالم می باشد، که به واسطه ی آن می توان فشار خون را به خوبی کنترل کرد.
علاوه بر منابع سرشاری که آووکادو دارد، نمی توان از کاروتنوئید، فیبر و ویتامین C موجود در آن چشم پوشی کرد؛ چرا که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی به خاطر وجود کاروتنوئید ها کاهش پیدا می کنند.
و اما فیبر موجود در آووکادو، زمانی که شما از اسفناج و هویج استفاده می کنید؛ در جذب بیشتر آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کند.
 
تاثیر میوه ها بر بیماری های قلبی
 
سلامت قلب و عروق خود را با خوردن برگ کلم برگ حفظ کنید
اگر به دنبال میوه یا سبزیجاتی هستید که فیبر، فولات، کلسیم، منگنز و انواع ویتامین های C,K,A را یکجا داشته باشد؛ کلم برگ مناسب ترین انتخابی می باشد که شما را به خواسته تان می رساند.
خواص ضد التهابی کلم برگ موجب افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول بدن می شود. به کمک خواص کلم برگ، شریان ها دیگر دچار کلسیفیکاسیون نمی شوند.
 
علاوه بر حفظ سلامت قلب و عروق توسط کلم برگ، استخوان های شما در برابر شکستگی نیز محافظت می شوند.
 
مصرف لوبیا سلامت قلب شما را تضمین می کند
لوبیا ها سرشار از فیبر محلول می باشند که با مصرف آن ها در روز به میزان نصف فنجان، سلامت قلب خود را حفظ کنید و کلسترول بد بدن را کاهش دهید.
 
با گردو عملکرد قلب خود را تقویت کنید
گردو جزء آن دسته از خوراکی هایی است که با خاصیت آنتی اکسیدانی و دارا بودن چربی امگا 3 به وفور در میان وعده ها مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد قلب شما در هربار مصرف گردو تقویت و از سلامت قلبتان نیز محافظت می شود.
با خوردن گردو، سطح کلسترول بد بدن را کاهش دهید و علاوه بر حفظ عملکرد و سلامت قلب، در بیماران مبتلا به دیابت، عملکرد رگ های خونی را نیز تقویت کنید.
 
کوینولا ماده ای خوشمزه و در عین حال موثر
اگر به دنبال یک منبع پروتئین گیاهی ارزشمند می گردید تا علاوه بر حفظ سلامت قلب، فشار خون شما را کاهش دهد و از کلیه ها محافظت کند؛ کوینولا انتخاب مناسبی می باشد. چرا که پروتئین موجود در آن از پروتئین موجود در گوشت قرمز، با ارزش تر است.
دانه های کوینولا، منبع خوبی برای تامین چربی اشباع نشده سالم، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد؛ فیبر موجود در این دانه ی خوشمزه و با ارزش، دوبرابر دیگر دانه های موجود می باشد؛ که همین موجب کاهش به اندازه ی کلسترول بد بدن و حفظ سلامت قلب و عروق می شود.
 
هندوانه موثر در درمان بیماری های قلبی
اگر می خواهید خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهید، مصرف هندوانه شما را به خواسته تان می رساند. هندوانه یک منبع ارزشمند لیکوپن می باشد که موجب می شود تا رگ های خونی به بهترین وضع ممکن بهبود پیدا کنند.
هندوانه جزء آن دسته از میوه های شیرینی است، که خوردن آن لذت بسیاری را به همراه دارد؛ اکنون که از منابع سرشار موجود در آن مانند آنتی اکسیدان و فیبر خبر دارید و می دانید که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد، قطعاً از خوردن آن لذت دوچندانی خواهید برد.
پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A,C موجود در هندوانه برای افراد مبتلا به دیابت مفید می باشد و به افرادی که در نعوظ شان اختلال پیدا شده است کمک بسزایی می کند.
 
محافظت از قلب با خوردن ماست
اگر می خواهید با مشکل مسدود شدن شریان ها روبرو نشوید؛ خوردن یک فنجان ماست تاثیرات بسزایی را برایتان به همراه خواهد داشت. در موارد بسیاری علل مشکلات قلبی را بیماری های لثه دانسته اند که خوردن ماست در کاهش ابتلا به چنین بیماری هایی به بدن کمک می کند.
شما با خوردن هر فنجان ماست، مقدار زیاد پروبیوتیک، فیبر و آنتی اکسیدان را جذب بدن خود می کنید که در حفظ سلامت بدن بسیار موثر می باشند.
 
حفظ سلامت قلب با گوجه فرنگی
اگر می خواهید آتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را افزایش دهید، از میوه ها و سبزیجاتی استفاده کنید که سرشار از ویتامین C می باشند. گوجه فرنگی منبع خوبی برای افزایش آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن میباشد که مانند هندوانه سرشار از لیکوپن می باشد و به حفظ سلامت قلب بسیار کمک می کند.
سلول هایی که در معرض خطر قرار دارند و امکان آسیب دیدگی آن ها زیاد می باشد، توسط آنتی اکسیدان ها موجود در گوجه فرنگی محافظت می شوند.
 
توت ها در سلامت قلب شما موثر هستند
سلامت خود را با خوردن انواع توت ها که سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشند، حفظ کنید. با خوردن توت کلسترول های بد بدنتان را کاهش دهید و کلسترول های خوب بدنتان را افزایش دهید.
 
توت را در هر حالتی که مصرف کنید، حتی خشک شده ی آن را؛ به کاهش فشار خون کمک بسیاری می کند.
توت ها، چربی ها را به انرژی تبدیل می کنند و موجب رشد استخوان ها نیز می شوند.
توت ها به شل شدن عروق خونی با افزایش سطح نیتریک اسید با استفاده از منبع سرشار پلی فنولی که دارد؛ کمک می کنند؛ که همین سلامت قلب شما را تضمین خواهد کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین