پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:33 - 1398/11/07

طلا به بالاترین سطح دو هفته اخیر رسید

کارگر آنلاین:با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین، ین ژاپن و طلا که حکم دارایی‌های امن را دارند با رشد مواجه شدند. شاخص دلار هم در معاملات امروز با اندکی رشد در سطح ۹۷٫۸۷ واحد قرار گرفت.
به گزارش کارگر آنلاین، با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین و تشدید نگرانی‌ها، ین ژاپن که حکم دارایی‌ امن را دارد، در معاملات امروز با رشد مواجه شد و به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید.
 
هر دلار آمریکا در اولین روز از معاملات هفتگی به‌ازای ۱۰۸٫۷۳ ین ژاپن مبادله شد.
 
درحالی‌که تعطیلات سال نوی میلادی در چین از روز گذشته آغاز شده و تا سی‌ام ژانویه ادامه دارد، دولت پکن به‌دلیل شیوع این ویروس مرمروز چینی، تعطیلات را تا دوم ماه فوریه تمدید کرد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۸۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده و دو هزار ۷۴۴ نفر هم به آن مبتلا شده‌اند.
 
یوان چین که در روزهای گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه شده بود، امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و ۰٫۵ درصد افت کرد. هر دلار آمریکا در معاملات امروز به‌ازای ۶٫۹۶۲۵ یوان مبادله شد.
 
شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در شروع هفته با اندکی رشد، در سطح ۹۷٫۸۷ قرار گرفت.
 
شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی احتمالی آن، سرمایه‌گذاران را به خرید فلز زرد هم ترغیب کرده است.
 
در معاملات امروز، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح دو هفته اخیر رسید. هر اونس طلا در بازارهای آسیایی با ۰٫۶ درصد رشد، به هزار و ۵۷۹ دلار و ۹۴ سنت رسید.
 
از دیگر عواملی که توجه سرمایه‌گذاران را به خود معطوف کرده، نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه (فردا و پس‌فردا) است. برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمالا بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را بدون تغییر باقی خواهد گذاشت.
 
جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین