پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:58 - 1398/12/01

علت ترور سردار سلیمانی از زبان سردار حجازی

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: دلیل ترور سردار سلیمانی این بود که برنامه‌های آمریکا در منطقه به نتیجه نرسید.

به گزارش کارگرآنلاین، سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شامگاه چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در برنامه ملک سلیمان که از شبکه اول سیما با محوریت شخصیت سردار سلیمانی پخش شد، گفت: تصور من این است که دلیل این اقدام آمریکا در منطقه این بود که حرکت ها و برنامه های آنها در منطقه به نتیجه نرسید.


او ادامه داد: آمریکایی‌ها در سوریه، عراق، لبنان و ... به دنبال توطئه بودند، اما نتوانستند و وقتی شکست‌های خود را دیدند که دلیل آن وجود جبهه مقاومت است، این کار را کردند. آمریکایی‌ها مدت‌ها بود تصمیم گرفته بودند این کار را بکنند، تحلیل ما این است که یک سال پیش این تصمیم را گرفته بودند، چند بار اقدام کرده بودند مانند نقشه انفجار حسینیه ایشان در کرمان، اما نتوانستند و عوامل دستگیر شدند.


سردار حجازی خاطرنشان کرد: قبلا هم حدودا ۲ یا ۳ سال پیش در روستای ایشان عناصری برای ترور ایشان آمده بودند، البته موفق به دستگیر شدن آن‌ها نشدند، اما آن‌ها هم موفق به ترور ایشان نشدند. من یک بار از ایشان شنیدم که آمریکایی‌ها سوالاتی با واسطه از بحث جسمی ایشان کرده‌اند و تحلیل این بود که آمریکا اقدامات بیولوژیکی علیه ایشان انجام داده باشد.


او با بیان اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا با مشکلات متعددی مواجه است، تاکید کرد: در چنین شرایطی برای تحکیم خود دست به چنین اقدامی زدند. بسیاری از نظام‌های تابعه آمریکا به حالت یاس و سرخوردگی از آمریکا رسیده بودند؛ وقتی پهپاد آمریکایی در جنوب کشور ما ساقط شد، خیلی از این کشور‌ها گفتند آمریکایی که از خود نمی‌تواند دفاع کند، از ما چگونه دفاع کند؟
 
باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین