پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:00 - 1400/05/07

معاملات مشکوک دو پتروشیمی، سه شرکت سرمایه گذاری + ۱۰ نماد

در روز رشد ۱۶۰۶ واحدی شاخص، دو پتروشیمی بورسی و فرابورسی، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

 در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی آغاز به کار کرد اما در نهایت، نماگر بازار با رشد 1606 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 316 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 5.5 و 4.9 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، پارس خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی مس به همراه بانک تجارت با داد و ستد بیش از 416، 246، 246 ، 240 و 217 میلیون سهمی تعلق گرفت. در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 30 تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند. در صدر این فهرست، نصیر ماشین شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت 25.2 درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد 7.9 میلیون سهمی شد. در ادامه هم شرکت های جام دارو، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، آزمایش، سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان، جوشکاب یزد، قند چهارمحال، سرمایه گذاری کوه نور، سازه پویش، مهرام، پتروشیمی مارون، کاشی سینا، پتروشیمی شازند، دوده فام و ارتباطات سیار ایران مشمول معاملات مشکوک امروز شدند. حضور دو پتروشیمی، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه 10 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود. برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین