پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11021:59 - 1398/12/12

پیش‌بینی مخوف درباره کرونا

حدود ۵ ماه پیش مجله فارین پالیسی مقاله ای با این نوان منتشر کرده بود: بیماری «عالم‌گیر آخرالزمانی» در حال آمدن است اما کسی علاقه‌ای به انجام کاری در مورد آن ندارد!

به گزارش کارگرانلاین به نقل از مشرق، مجله اقتصادی-سیاسی فارین‎پالیسی در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۸ یعنی حدود 5 ماه پیش مقاله‌ای منتشر کرده بود با این عنوان: یک بیماری «عالم‌گیر آخرالزمانی» (Apocalyptic Pandemic) در حال آمدن است، اما هیچ‌کس علاقه‌ای به انجام کاری در مورد آن ندارد!


گزارش جدید و مستقلی که به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد تهیه شده، هشدار می‌دهد که تهدیدی بسیار واقعی از یک بیماری عالم‌گیر سیاره زمین  را در شرایطی خطرناک قرار داده که می تواند منجر به کشته شدن ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان شده و تقریباً ۵ درصد از اقتصاد جهانی را از بین ببرد؛ در چنین شرایط هولناکی، به نظر می‌رسد، ما آمادگی لازم را نداریم.


گروه GPMB به ریاست رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی به همراه رئیس صلیب سرخ بین‌المللی، یک کار مطالعاتی کارشناسی انجام داد و یک حمله هولناک را پیش‌بینی کرد که به وضعیت سیاسی، مالی و لجستیکی بسیاری از کشورها آسیب زده و نوعی عالم‌گیری خطرناک ایجاد خواهد کرد؛ این پیام و بارها و بارها پیش از این تحقیق نیز فریاد زده شد، اما به نظر می‌رسد کمترین تاثیری روی رهبران سیاسی جهان که گویی ناشنوا هستند، نگذاشته است

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین