پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:52 - 1399/01/02

هیچ دارویی برای درمان کرونا ساخته نشده است

کارگر آنلاین:حریرچی گفت: تاکنون هیچ داروی خاصی برای بیماری کرونا کشف نشده و همه این دارو‌هایی که به افراد توصیه می‌شود دارو‌های بیماری‌های دیگر است.

 


ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونا گفت: این ویروس به طور کامل در ۸۰ درصد مواقع در مبتلایان بدون علامت بروز می‌کند و می‌تواند افراد جوان را درگیر کند؛ لذا از تمام افراد جامعه خواستاریم از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند تا جامعه بیشتر از این درگیر این بیماری نشود.
 
او در ادامه بیان داشت: علم درمان و یا پیشگیری از کرونا روزانه در حال تغییر است، پس از مردم شریف ایران می‌خواهیم به اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی عمل نکنند.
 
معاون کل وزارت بهداشت بیان داشت: علاوه بر خطرناک بودن ویروس کرونا، افراد جامعه باید توجه داشته باشند با مصرف الکل نمی‌توانند از این بیماری منحوس جلوگیری کنند، متأسفانه طی روز‌های گذشته تعداد افراد فوت شده بر اثر مصرف الکل متیلیک در بیشتر استان‌های کشور روند صعودی داشته است.
 
او در ادامه یادآوری کرد: تاکنون هیچ داروی خاصی برای بیماری کرونا کشف نشده است و همه این دارو‌هایی که به افراد توصیه می‌شود دارو‌های بیماری‌های دیگر است، اگر دارویی ساخته شود در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۱ سال زمان می‌برد.
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی به مردم ایران توصیه کرد: حدود ۲۵ روز است که پرسنل بیمارستان و کادر درمانی به منازل خود نرفته‌اند، پس سعی داشته باشیم با رفتار اشتباه و غلط از جمله رفت‌وآمد غیرضروری پرهیز کنیم تا این بیماری روند نزولی بگیرد و ریشه‌کن شود. افراد توجه داشته باشند این ۲ هفته، هفته‌های طلایی است لذا مجدداً خواهش می‌کنم افراد از خانه بیرون نروند، زیرا در حال حاضر امن‌ترین جا خانه‌ها است.
حریرچی گفت: مردم در شرایط بحرانی با سامانه ۴۰۳۰ و ۱۹۰ تماس بگیرند تا با مشاوره پزشکان، افراد مشکوک سریعاً در راستای بهبودی قرار گیرند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین