پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:53 - 1399/01/05

آیا آمپول یا قرص دگزامتازون تاثیری در کاهش ابتلا به کرونا دارد؟

کارگر آنلاین: یک فلوشیپ پیشگیری و کنترل عفونت‌های بیمارستانی درباره ارتباط استفاده از قرص یا آمپول دگزامتازون با ویروس کرونا توضیحاتی داد.
 
 
محبوبه علیزاده فلوشیپ پیشگیری و کنترل عفونت‌های بیمارستانی و مدیر درمان بیمارستان بهارلو در پاسخ به این سوال که آیا قرص یا آمپول دگزامتازون می‌تواند باعث پیشگیری از ویروس کرونا شود، گفت:
استفاده از قرص یا آمپول دگزامتازون هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.
 
او افزود: مصرف قرص یا آمپول انواع کورتون از جمله دگزامتازون، بسته به میزان و مدت استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث درجاتی از تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و افراد را مستعد ابتلا به این ویروس خطرناک کند.
 
وی همچنین تصریح کرد: افراد نباید از دارو‌های کورتون دار به منظور پیشگیری از عفونت‌های ویروسی استفاده کنند، مگر کسانی که از قبل به علت بیماری‌های زمینه‌ای خود (مانند آسم) آن‌ها را مصرف می‌کرده اند.

علیزاده در پایان گفت: جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس، داشتن تغذیه سالم، خواب و استراحت کافی، برقراری تهویه طبیعی در محل کار یا زندگی، رعایت بهداشت دست و رعایت آداب عطسه و سرفه لازم است.
متاسفانه پس از بروز ویروس کرونا بازار بسیاری از مشاغل داغ شد و صاحبان این حرفه‌ها به این نتیجه دست یافتند که با افزایش سود افکار مردم را در جهت خرید وسایلی تشویق کنند که نه تنها هیچ تاثیری جهت مهار ویروس کرونا ندارد بلکه ممکن است مضرات فراوانی برای آن‌ها داشته باشد.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه جات و سبزیجات تازه است. اما چه میزان میوه و سبزی برای بدن در این روز‌های خطرناک کرونایی موثر است؟ به عقیده همین متخصصان ۲ واحد میوه و ۳ واحد سبزی تازه روزانه در هر وعده باید مصرف شود.

با این حساب زیاده روی در مصرف میوه جات، سبزیجات و برخی ویتامین‌ها نه تنها تاثیری در کاهش ابتلا به کرونا ندارد بلکه به راحتی شانس ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده را در افراد افزایش خواهد داد؛ بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند به هیچ عنوان نباید گول حرف و حدیث‌های دروغ را خورد.

بسیار از افراد برای پیشگیری از کرونا اقدامات خوددرمانی انجام داده و فکر می‌کنند با این روش‌های نادرست می‌توانند در مهار ویروس کرونا از خود تاثیرگزار باشند. اما انجام این روش‌ها تنها سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و مقاومت بدن را در مقابل ویروس کرونا کاهش خواهند داد.

حتما به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در این روز‌های کرونایی کورتون مصرف کنید مگر اینکه به بیماری خاصی مبتلا بوده باشید و از قبل این دارو‌های شیمیایی و خطرناک را مصرف کرده اید؛ چرا که متخصصان عفونی می‌گویند نه تنها مصرف کورتون تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد بلکه می‌تواند شانس ابتلا به کرونا را افزایش دهد.

مهم‌ترین کار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ماندن در منزل و رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع و پرهیز از دست دادن یا روبوسی با دیگران است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین