پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1399/01/08

خواص معجزه گر سیب طلایی

کارگر آنلاین: یک متخصص طب سنتی از خواص میوه «به» معروف به «سیب طلایی» برای درمان بسیاری از بیماری‌ها گفت.
 
 
محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی، درباره فواید به گفت: به یا بهی که در طب سنتی به نام «سفرجل» شناخته شده دارای طبع سرد و خشک بوده و یکی از میوه‌های خوش عطر و بو و معروف ایران  است. نوع اصفهانی آن مرغوبیت و کیفیت بالایی دارد. فصل برداشت آن در پاییز بوده، ولی اگر در شرایط مناسب نگهداری شود ماندگاری طولانی خواهد داشت.

او افزود: به دارای طبع سرد و خشک بوده و دارای خواص دارویی فراوانی است که فراورده‌های آن به صورت دمنوش یا چای به، مربا، رب، روغن، شربت و سکنجبین است.
 
این متخصص طب سنتی اظهار کرد: میوه به دارای دو اثر متضاد است که اگر در هنگام گرسنگی میل شود باعث قبض شکم شده و اگر بعد از غذا و سیری میل شود، حالت مسهل دارد.

حاجی حیدری با اشاره به فواید دانه به اظهار کرد: دانه آن که به دانه نامیده می‌شود دارای مزاج سرد و‌ تر است به طوریکه  در آب ریخته شده و لعاب آن برای درمان سرفه‌های خشک، گرفتگی صدا و خشکی سینه، التهاب گلو و حنجره و زخم‌های دهانی و افت استفاده می‌شود.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف به و فرآورده‌های آن باعث تقویت معده، گوارش، حالت تهوع شده و استفراغ را برطرف می‌کند.

حاجی حیدری درباره فواید "رب به" گفت: یکی از فرآورده‌های به که برای تهوع و استفراغ صبحگاهی و در ویار زنان باردار موثر است استفاده از رب به است. حدود یک قاشق غذاخوری از آن را می‌توان حدود نیم ساعت قبل از غذا استفاده کرد.
او افزود: برای درمان اسهال، میوه به را داخل فویل قرار داده و سپس آنرا داخل فر بگذارید. همچنین به صورت خام باعث تقویت معده و گوارش می‌شود و بوئیدن آن برای تقویت مغز مفید است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: مصرف به، تعریق بدن را کاهش داده و آن را خوش بو می‌کند. افرادی که از ضعف معده رنج می‌برند از مربای به در رژیم غذایی خود به خصوص در وعده صبحانه همراه کره استفاده کنند. افرادی که ریفلاکس معده دارند باید نیم ساعت بعد از غذا یک قاشق مربا خوری از گوشت مربای به را  استفاده کنند.

حاجی حیدری ادامه داد: به را می‌توان خرد کرده به صورت خورشت با گوشت پخته و میل کرد، البته هضم به برای معده‌های سرد و ضعیف کمی مشکل است و بهتر است به صورت دمنوش و مربا و یا رب مورد استفاده قرار گیرد.
این متخصص طب سنتی درباره فواید دمنوش به گفت: دمنوش به نیز برای معده و گوارش مفید است و خستگی را رفع می‌کند و همان خواص به را داراست.

حاجی حیدری افزود: دمنوش به برای رفع عطش و افزایش اشتها و سوزش ادرار مفید بوده و دید چشم را تقویت می‌کند.

او ادامه داد: دمنوش به برای تنگی نفس و برونشیت مفید است نوشیدن آن با عسل شدیدا ادرار آور بوده و نوشیدن زیاد آن به خصوص بعد از غذا سرعت خروج غذا از معده را افزایش می‌دهد. البته ممکن است هضم غذا را دچار اختلال کرده و شکم را روان می‌سازد.

حاجی حیدری در پایان گفت: برای تقویت قوای جنسی بهتر است به  همراه با  دارچین و میخک مصرف شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
 
کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین