پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:47 - 1399/01/08

کمر درد می‌تواند ناشی از عفونت کلیه‌ها باشد؟

کارگر آنلاین: یک متخصص ارتوپدی درباره ارتباط میان عفونت کلیه ها و کمردرد توضیحاتی را ارائه کرد.
 
 
ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراحی زانو، فلوشیپ آرتروپلاستی و متخصص ارتوپدی، درباره ارتباط کمردرد با عفونت کلیه‌ها گفت: عفونت به هر نحوی می‌تواند ستون فقرات ناحیه کمری را دچار اختلال کند.
 
او افزود: عفونت تب مالت یا بیماری سل از طریق شیر‌های پاستوریزه نشده، دام محلی و شیر‌های نجوشیده مانند ماست یا کشت محلی بروز پیدا می‌کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به بیماری TB یا بیماری سل اظهار کرد: این دو بیماری به صورت مشخص می‌تواند از ریه افرادی که ضعف ایمنی دارند یا سالمندانی که سرفه می‌کنند باعث عفونت ستون فقرات و کمر درد در افراد شود که با علائمی مانند: تب، تعریق شبانه، ضعف سیستم ایمنی و لاغری همراه است.

حسن زاده ادامه داد: عفونت‌های ناحیه شکم مانند: عفونت‌های مجاری، ادراری و کلیوی به صورت غیر مستقیم باعث درد کمر یا عفونت‌های زنانه در ناحیه لگن خواهند شد که حتما باید ارزیابی شوند.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: عفونت‌های اطراف ناحیه لگن یا دستگاه گوارش باعث درد ناحیه ستون فقرات خواهد شد؛ بنابراین یا عفونت ناشی از خود ستون فقرات و دیسک مانند تب مالت و بیماری سل است که مهره‌ها را درگیر خواهد کرد و به صورت بسیار پیچیده مهره‌ها را درگیر می‌کند.

حسن زاده ادامه داد: عفونت دستگاه‌هایی که اطراف ستون فقرات و کمری مانند ناحیه لگن زنان یا بیماری‌های عفونی همین بخش که دکتر زنان نظر داده و متخصصان کلیوی مجاری و ادرار تشخیص می‌دهند باز هم عفونت باعث درد می‌شود، ولی نمایی از کمر درد را تقلید می‌کند.

این متخصص ارتوپد افزود: بنابراین بررسی عفونت‌های میکروبی یا ویروسی در ناحیه کمر می‌تواند عفونت و درد‌ها را انتشار دهد که در این صورت آزمایش خون از نظر بررسی وجود عفونت‌ها اهمیت دارد و گرفتن شرح حال از بیمار به عنوان تب یا تعریق می‌تواند جزو علل باشد که سوزش ادرار یا عفونت‌های ادراری و ترشحات ادراری هم می‌تواند نشان دهد که فرد به این بیماری مبتلاست.

حسن زاده تصریح کرد: پزشک در معاینه و گرفتن شرح حال از بیمار می‌تواند گزارش‌های درست را دریافت کند. برای این مشکل بررسی و ارزیابی تاریخچه بیماری و جواب سوالاتی که پزشک معالج می‌پرسد اهمیت زیادی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین