پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:56 - 1399/01/08

درمان مشکلات کلیوی با طب سنتی

کارگر آنلاین: یک محقق و پژوهشگر گفت:در فصل سرما احتمال بروز مشکلات کلیوی افزایش می‌یابد به گونه‌ای که حتی با خوردن مواد غذایی ناسالم هم ممکن است این عارضه بروز کند.
 
 
حسن اکبری محقق و طب سنتی، درباره درمان مشکلات کلیوی با طب سنتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اعضای بدن کلیه‌ است که وطیفه آن‌ دفع سموم بدن است و چنانچه این عضو به خوبی عمل نکند به  می‌توانند عوارض بدی را به همراه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در فصل سرما امکان سرما خوردن کلیه‌ها زیاد خواهد بود، حتی با خوردن مواد غذایی ناسالم هم ممکن است فرد به مشکلات کلیوی دچار شود. کلیه‌ها هر یک ساعتباید  ۴۰ لیتر خون را تصفیه کنند. عوامل دیگری که می‌توانند باعث تحریک کلیه‌ها شوند مصرف مواد غذایی شور، تند، ترش، چرب و سرخ کردنی، نوشابه، پیتزا، ساندویچ و شیرینی‌ها است.

اکبری درباره درمان مشکلات کلیوی با طب سنتی گفت: افراد می‌توانند از چای سبز برای درمان آن استفاده کنند، زیرا برگ‌های جوان و تخمیر نشده چای سبز حاوی خواص غذایی زیادی است. چای‌های سبزمعمولا تخمیر نمی‌شود. در حالی که چای‌های سیاه تخمیر می‌شود.
وی افزود: چای سبز دارای ترکیبات پلی فنول‌هاست که مانع تشکیل سنگ در کلیه می‌شود و می‌تواند از بسیاری از سرطان‌ها را جلوگیری کند. چای سبز خاصیت ضد التهابی هم دارد. مورد دیگری که می‌تواند به درمان این نوع عارضه کمک کند پیاز است که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می‌تواند در برطرف کردن درد ناشی از سنگ کلیه مفید باشد. حتی خوردن آب پیاز مفید‌تر خواهد بود، زیرا موجب دفع سنگ کلیه خواهد شد.

اکبری درباره زنجبیل بیان کرد: زنجبیل دارای خواص زیادی است که می‌تواند مانع بروز بسیاری از بیماری‌های بدنی از جمله بیماری‌های مجاری ادراری شود. زیرا خاصیت آنتی اکسیدانتی دارد و موجب تقویت مجاری ادرار خواهد شد. زنجبیل دارای ویتامین ث، فولیک اسید، آهن، کلسیم و پروتئین است، به همین دلیل می‌تواند به دفع سنگ کلیه کمک کند.

اکبری تصریح کرد: افرادی که دارای عفونت کلیه هستند می‌توانند با مصرف زیاد مایعات این عارضه را رفع کنند. مایعات می‌توانند به از بین بردن باکتری ها، مواد زائد و سموم از کلیه کمک کنند. فرد مبتلا به سنگ کلیه باید روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد. همچنین میتواند از ۱ تا ۲ لیوان آب نارگیل یا لیمو هم استفاده کند.  آب میوه‌ها و سبزیجات هم می تواند در این رابطه مفید باشد.
 
وی بیان کرد: می توان از پونه و آویشن هم استفاده کرد، زیرا می‌تواند سموم را دفع کند. پونه را جوشانده و به صورت دمنوش میل کنید. این دمنوش علاوه بر درمان سنگ کلیه، موجب رفع سنگ صفرا و انواع روماتیسم هم می‌شود. افراد می‌توانند روزانه آب قره قروت استفاده کنند البته این ماده برای مدت طولانی مناسب نخواهد بود. زیرا به دلیل وجود اگزالات، می‌تواند خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش دهد.
اکبری درباره درمان عفونت‌های کلیه با ماست اظهار کرد: افراد با خوردن روزانه ۳ عدد سیر خام می‌توانند از مشکلات کلیوی جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به مشکلات کلیوی هرگز چای یا  قهوه استفاده نکنند و از نگه داشتن ادرار خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام دوروزه سنگ کیله ام درد میکنه و بعد از دو روز بالا میارم
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین