پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:10 - 1399/01/09

ویروس کرونا؛ چقدر روی سطح شیشه ای باقی می‌ماند؟

کارگر آنلاین: تمامی وسایل خانه از قبیل ظروف، آینه و ... که جنس آن‌ها از شیشه است می‌توانند کرونا را منتقل دهند.
 
 
سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که برای پیشگیری از ابتدا به کرونا مهم‌ترین و بهترین کار شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع است. اما این قضیه فقط برای بهداشت فردی تاثیرگذار است؛ پس چه کنیم تا آلودگی از سطح اجسام آلوده به بدن ما منتقل نشود؟ برای پیشگیری از این امر هم مناسب‌ترین کار ضدعفونی سطوح آلوده به ویروس با الکل است که ممکن است در صورت انجام ندادن این کار ویروس کرونا روی سطوح باقی بماند و ما را بیمار کند.
ویروس کرونا در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد روی سطوح مختلف تا چه میزان باقی می‌ماند؟
آلومینیوم
ویروس کرونا روی وسایلی که جنس آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده است به میزان ۸ ساعت زنده می ماند که برای ضدعفونی آن‌ها بهترین کار استفاده از الکل است تا مانع انتقال ویروس کرونا شود.
پلاستیک
تمام بطری ها، مشما‌های کیسه‌ای و سایر ابزاری که جنس آن‌ها از پلاستیک ساخته شده است مستعد ابتلا به آلودگی و انتقال آن به دیگران هستند. در ضمن ویروس کرونا روی این سطوح تا ۲ روز باقی می‌ماند؛ بنابراین حتما به یاد داشته باشید که هر زمانی به مواد پلاستیکی تماس داشتید حتما دستان خود را با آب و صابون یا مایع بشویید و در صورت نبود این امکانات حتما دستانتان را با مواد حاوی الکل یا ژل‌های شستشوی دست، ضدعفونی کنید.
دستکش لاتکس
با وجود بروز ویروس کرونا همه ما تقریبا از وسایل محافظتی مانند دستکش و ماسک استفاده می‌کنیم و حتی دیده شده است که افراد پس از استفاده از این وسایل آن‌ها را در کوچه و خیابان ه همان صورتی که درمیاورند رها کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهند. اما باید بدانید که دستکش لاتکس به میزان ۸ ساعت آلودگی را نگهداشته و می‌تواند آنرا به دیگران منتقل کند پس بهترین کار این است که قبل از انداختن در سطل زبال درپوش دار حتما آن‌ها را با الکل ضدعفونی کنید.
شیشه
تمامی وسایل خانه از قبیل ظروف، آینه و ... که جنس آن‌ها از شیشه است می‌توانند کرونا را منتقل دهند و این ویروس به مدت ۴ روز روی این اجسام باقی می‌ماند.
چوپ
اگر جنس وسایل منزل یا محیط کار شما از چوب ساخته شده است باید بدانید که ویروس کرونا همانند شیشه به مدت ۴ روز روی آن‌ها باقی می‌ماند.
استیل
ویروس کرونا روی وسایلی که جنس آن‌ها از استیل ساخته شده است به مدت ۳ تا ۲۸ روز باقی می‌ماند. هیچ نگرانی به خود راه ندهید و با الکل این مواد را ضدعفونی کنید تا آلودگی را به شما منتقل نکنند.
سرامیک
ویروس کرونا روی سطوحی مانند سرامیک ۵ روز باقی می‌ماند و بهترین کار این است که این سطوح را با آب و وایتکس بشوییم یا حتما آن‌ها را با الکل ضدعفونی کنیم.
کاغذ
ویروس کرونا روی کاغذ تا مدت ۵ روز باقی می‌ماند که بهترین کار این است قبل از استفاده آنرا حتما با سشوار حرارت دهید.
تفلون
امروزه بسیاری از آشپزان ایرانی برای پخت و پز غذا از قابلمه یا ماهی تابه‌هایی که از جنس تفلون ساخته شده اند، استفاده می‌کنند که با وجود ویروس کرونا بهترین روش شستشوی آن‌ها قبل از تهیه غذاست. به یاد داشته باشید که ویروس کرونا می‌تواند روی تفلون به مدت ۵ روز باقی بماند.
لباس
بسیاری از افراد سوال داشتند که آیا لباس‌ها هم حاوی ویروس کرونا می‌شوند؟ باید بگوییم که ویروس کرونا روی لباس‌ها به میزان چندانی باقی نمی‌ماند و می‌توان آن‌ها را هنگام ورود به منزل روی حرارت شوفاژ یا بخازی قرار داد و یا در کمد جداگانه آن‌ها را آویزان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین