پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00003:21 - 1399/01/10

آرامش قلب را با نوشیدن این دمنوش‌ بدست آورید

کارگر آنلاین: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای تقویت قلب و مغز خود می‌توانند از دمنوش های گیاهی استفاده کنند.
 
داود حاج محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی،گفت:  بادرنجبویه که به نام گیاه ملیسا نیز معروف است خواص زیادی برای بدن انسان دارد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای تقویت قلب و مغز از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنند برای تهیه این دمنوش ۲۵ گرم بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوشانده و پس از صاف کردن آن را میل کنید.
او بیان کرد: افراد برای از بین بردن ترس، وحشت، اضطراب وآرامش  قلب می‌توانند؛ ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۱۵ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم سمبل الطیب و ۱۰ گرم گل گاو‌زبان را باهم مخلوط کرده و روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را در یک لیوان آب دم کرده و پس از صاف کردن روزی دو فنجان میل کنند؛ افرادی که فشار خون دارند از نوشیدن این دمنوش پرهیز کنند.
حاج محمد خانی تصریح کرد: ترکیب ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۲۰ گرم ناخنک، ۲۰ گرم مرزنجوش، ۳۰ گرم گل آروانه برای انواع سردرد‌ها بویژه سردرد‌های عصبی ناحیه گردن و سر مفید است. برای تهیه این دمنوش روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را به یک لیوان آب اضافه کنند و پس از جوشاندن و صاف کردن، دمنوش را میل کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای رفع بی خوابی خود می‌توانند از ترکیب گیاهان ۲۰ گرم بادرنجبویه، ۲۰ گرم بهارنارنج و ۲۰ گرم بانونه استفاده کنند؛ برای تهیه این دمنوش بعد از مخلوط کردن گیاهان، یک قاشق مربا خوری از آن را در یک لیوان آبجوش دم کرده و پس از صاف کردن، میل کنند.
رفع بوی بد دهان با بادرنجبویه
محمد خانی تصریح کرد: افراد برای دفع سموم مغز، تقویت حافظه و هوش خود می‌توانند از دمنوش ترکیبی ۲۰ گرم بادرنجبویه و ۲۰ گرم اسطوخودوس استفاده کنند؛ این دمنوش را در کمی آب جوشانده و سپس میل کنند. همچنین جویدن این گیاهان، بوی بد دهان را از بین می‌برد.
او گفت: برای درمان بیماری‌های عصبی دستگاه گوارش و درمان نفخ معده افراد می‌توانند بادرنجبویه، نعناء و بومادران به نسبت مساوی مخلوط کرده و پس ازجوشاندن آن در مقداری آب میل کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کودکانی که شب‌ها در خواب احساس ترس می‌کنند و یا با ترس و اضطراب از خواب بیدار می‌شوند می‌توانند یک قاشق مرباخوری ترکیب بادرنجبویه و نصف مقدار آن سمبل الطیب را قبل از خواب در یک فنجان آب جوش دم کنند و پس از صاف کردن میل نمایند.
محمدخانی در پایان تاکید کرد: بادرنجبویه برای افرادی که دارای سابقه فشار خون هستند مضر می‌باشد، زیرا باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین