پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:17 - 1399/01/15

دیابتی های مبتلا به فشار خون استرس نداشته باشند

یک پزشک دیابت گفت: افراد دیابتی که فشار خون نیز دارند نباید استرس داشته باشند، چون ممکن است سیستم دفاعی بدن این بیماران به دلیل استرس تضعیف شود.
کارگر آنلاین:منصور خالقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه معمولا ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در افرادی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر نمود می یابد، اظهار کرد: برای نمونه احتمال بستری بر اثر بیماری در افراد کمتر از ۹ سال صفر درصد است، اما در افرادی که به سن ۵۹ سال می رسند، ممکن است این احتمال به ۸ تا ۱۰ درصد برسد که نشان می دهد هر چقدر سن بالاتر رود نیاز به بستری افراد بیشتر می شود.
 
وی افزود: البته درصد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال بستری افرادی که به بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و یا نارسایی قلب مبتلا هستند متفاوت است.
 
این پزشک دیابت اضافه کرد: درصد ابتلا اولیه به ویروس کرونا و درصد بستری افرادی که عمل جراحی قلب باز کرده اند و افرادی که کورتن مصرف می کنند و بدنشان نقص ایمنی دارد، بیشتر است و این افراد باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
 
خالقی با بیان اینکه بیماران دیابت به دو دسته تقسیم می شوند، تصریح کرد: افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله ای که به دیابت نوع دو مبتلا هستند و به عارضه های دیگر دیابت مانند مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی مبتلا نشده اند، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، با گذراندن دوره های درمانی بهبود می یابند و مشکل حادی برای این دسته افراد ایجاد نمی شود.
 
وی خاطر نشان کرد: اما در افرادی که سن بیشتری دارند و مبتلا به دیابت به همراه تزریق انسولین هستند، به دلیل اینکه علاوه بر بیماری دیابت، عوارض ناشی از آن مانند مشکلات چشمی، کلیوی و  قلبی در آنها بروز می کند باید دقت بیشتری کنند، بهداشت فردی را جدی گرفته، در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
 
این پزشک دیابت با بیان اینکه ممکن است عده ای از بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون نیز داشته باشند، ادامه داد: این دسته بیماران به دلیل اینکه داروهای فشار خون مصرف می کنند باید بیشتر مراقب باشند، به دلیل اینکه مصرف داروهای فشار خون بر عملکرد کلیه و ریه تاثیر دارد و کرونا نیز به ریه ها هجوم می آورد، ممکن است که این افراد بیشتر مستعد ابتلا باشند، بنابراین در مصرف داروها به خصوص داروهای فشار خون محتاط باشند و حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.
 
خالقی با بیان اینکه افراد دیابتی که فشار خون نیز دارند نباید استرس داشته باشند، گفت: ممکن است سیستم دفاعی بدن این بیماران به دلیل استرس تضعیف شود، بنابراین باید با جداسازی و فاصله گرفتن از محیط استرس زا، استرس را در  این دسته افراد باید کاهش داد.
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده از تمام گروه های غذایی شامل میوه ها، پروتیین ها و کربوهیدرات ها در این بیماران توصیه می شود و به غیر از رعایت دستورات پزشک، نیازی به استفاده از دارویی خاص نیست.
 
انتهای پیام
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین