پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:25 - 1399/01/18

نتیجه موفقیت آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا

کارگر آنلاین: طبق تحقیقات پزشکان و محققان کانادایی، اسپانیایی و همچنین ایرانی، داروی hrsACE۲ بر روی ویروس کرونا می‌تواند موثر باشد.
 
بیماری همه گیر Covid-۱۹ باعث مرگ روزانه هزاران نفر می‌شود و مردم در سرتاسر جهان مشتاقانه منتظر یک درمان مؤثر یا یک واکسن برای کروناویروس هستند.
یک داروی آزمایشی به نام hrsACE۲ می‌تواند درمانی برای ویروس کرونا باشد، باتوجه به مطالعه جدیدی که توسط محقق دانشگاه بریتیش کلمبیا، دکتر جوزف پنینگر انجام شد، این مطالعه نشان داده است که داروی hrsACE۲ می‌تواند اتصال ویروس کرونا به بدنه سلول‌ها را به طور موثری مسدود کند، این کار به صورت بالقوه سبب درمان بیماری کوید_۱۹ در ساعت‌های اولیه ابتلا به این بیماری می‌شود.
نتیجه موفقیت آمیز تأثیر داروی hrsACE۲ بر روی ویروس کرونا در نشریه cell منتشر شده است، به گفته دانشمندان بر اساس این مطالعه، داروی جدید آزمایش شده قابلیت متوقف کردن سریع عفونت ویروس کرونا را دارد.
این مطالعه همچنین بیان می‌کند که چگونه ویروس کرونا بر روی سطح سلولی اثر می‌گذارد و چگونه می‌تواند عروق خونی و کلیه را نیز آلوده کند.
مطالعات قبلی نشان داده که ACE۲ - پروتئین روی سطح غشای سلولی - به عنوان گیرنده اصلی برای گلایکوپروتئین ویروس کرونا دیده شده است، همچنین به عنوان گیرنده اصلی ویروس سارس بیماری تنفسی ویروسی که در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک تهدید جهانی شناخته شده بود.
همانطور که گفته شد مکانیسم اثر این دارو از طریق انسداد گیرنده ACE۲ (گیرنده‌ای که ویروس با اتصال به آن می‌تواند وارد سلول شود) انجام می‌گیرد.
hrsACE۲ به زودی تحت آزمایش‌های بالینی توسط شرکت زیست فناوری اروپا Apeiron Biologics قرار خواهد گرفت.
این مطالعه نشان داده است که hrsACE۲ ویروس کرونا را با یک فاکتور ۱۰۰۰-۵۰۰۰ مهار می‌کند، محققان در ماکت‌های مهندسی نشان دادند که این ویروس به طور مستقیم می‌تواند رگ‌های خونی انسان و کلیه‌ها و ارگانوئید‌هایی که از سلول‌های بنیادی انسان رشد می‌کند آلوده و تکثیر شود.
این اطلاعات مهم در مورد پیشرفت بیماری این واقعیت را نشان می‌دهد که در موارد شدید کوید_۱۹ ممکن است مبتلا به نارسایی چند عضوی و آسیب قلبی و عروقی داشته باشیم. درجه بالینی داروی hrsACE۲ باعث کاهش عفونت ویروس کرونا در این بافت‌های انسانی مهندسی شده است.
پزشکان و محققان برجسته‌ای در کانادا، اسپانیا و همچنین تیم زیست شناسی عفونی ایرانی در سوئد به ریاست دکتر علی میرعظیمی این تحقیقات را به صورت مشترک انجام داده‌اند.
این دارو ۴ مرحله تحقیقاتی قبل از تأیید برای تولید باید طی کند، که دو مرحله این دارو با موفقیت به اتمام رسیده، بر روی ۸۲ بیمار تست شده و تأثیرات خوبی و عوارض بسیار ناچیزی داشته است؛ باتوجه به نوع دارو به نظر می‌رسد در مدت زمان کمی بتوان به تولید انبوه رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین