پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:40 - 1399/01/18

آیا داروی ضد شپش قابلیت نابودی ویروس کرونا را دارد؟

کارگر آنلاین: محققان استرالیایی به یافته های جدیدی درباره تاثیر داروی ضد شپش سر «ایفرمکتین» بر نابودی ویروس مرگبار کرونا رسیده اند.
 
به نقل از وبگاه thenewdaily، داروی ضد انگل یا ضد شپش سر ایفرمکتین (ivermectin) که به راحتی در دسترس است، در برابر کوید_۱۹ در شرایط آزمایشگاهی و همچنین در برابر سایر ویروس‌ها مؤثر بوده است، اگرچه مطالعات انسانی هنوز در حال انجام است.
محققان برای یافتن واکسن مؤثر در برابر کروناویروس جدید در تلاش‌اند، ایفرمکتین که یک داروی ضد انگلی، در دسترس و مورد تأیید آزمایش‌ها است  و برای درمان احتمالی HIV، دنگو و زیکا استفاده می‌شود را به عنوان درمانی در برابر ویروس کرونای جدید معرفی کردند.
جدیدترین تحقیقات تیمی که توسط موسسه بی‌دی‌آی بیوشیمیای دانشگاه موناش و مؤسسه عفونت و ایمنی پیتر دوترتی ساخته شده، نشان داد که ایفرمکتین می‌تواند پایه واکسن کوید_۱۹ را تشکیل دهد با توجه به اینکه نتیجه این آزمایش در تحقیقات آزمایشگاهی در برابر سایر ویروس‌ها موفقیت‌آمیز بوده، اگرچه مطالعات انسانی نیازمند آزمایش تأثیر این ویروس بر روی انسان نیز است.
به عقیده محققان دانشگاه «موناش» استرالیا، دارویی به نام ایفرمکتین (Ivermectin) می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های کووید-۱۹ را از بین ببرد، این مطالعه محققان دانشگاه موناش نشان داده است که یک دوز از داروی مذکور می‌تواند جلوی رشد ویروس کرونا که عامل بیماری کووید-۱۹ است را در کشت سلولی بگیرد.
دکتر کایلی وکتاف در این خصوص گفت: ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آر. ان.‌ای ویروسی را حذف کند و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد و حتی ظرف یک روز کاهش قابل توجهی در آر. ان.‌ای ویروس ایجاد کند.
اینفرمکتین برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ ایجاد شد و در سال ۱۹۸۱ به استفاده پزشکی رسید، این دارو در فهرست دارو‌های ضروری سازمان بهداشت جهانی است.
در حالی که نحوه عملکرد این دارو بر ویروس کرونا هنوز مشخص نیست، اما قدم بعدی دانشمندان این است که دوز مناسب آن را برای انسان تعیین و اطمینان حاصل کنند که دوز مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی‌خطر است، تا آزمایش این دارو روی انسان احتمالا یک ماه طول خواهد کشید.
ایفرمکتین یک داروی ضد شپش سر تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا است که پیشتر در شرایط آزمایشگاهی روی از بین بردن ویروس‌های HIV، زیکا و آنفلوآنزا نیز موثر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین