پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:08 - 1399/01/18

10 نوع ماسک موز برای پاکسازی و روشنی پوست

کارگر آنلاین: موز سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال هاست که پوست خشن و پیر را ترمیم می کنند. این مزایای ماسک صورت موز باعث خواهد شد که از این به بعد قبل از دور انداختن موزهای بیش از حد رسیده، دوباره فکر کنید.
 
 
 
ماسک صورت موز پایه (اصلی)
موزها یک نیروگاه حاوی مواد مغذی و ویتامین های مختلف مانند ویتامین E ،B1 ،B2 ،C و کاروتن هستند. برای استفاده از این ماسک صورت کافی است فقط یک موز را له کنید و آن را مستقیما روی پوست تان قرار دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند و سپس با آب سرد بشویید. پس از شستن ماسک، صورت تان را با مقداری تکه های یخ مالش دهید. این بسته، پوست خشن را نرم خواهد کرد و یک اثر درخشان کننده فراهم می کند.
ماسک صورت موز برای روشن کردن پوست
این ماسک برای کاهش نقاط تیره و لکه ها از پوست مناسب است. حضور عسل در این ماسک، خواص روشن کننده پوست فراهم می کند و باکتری هایی که ممکن است باعث جوش یا آکنه شوند را از بین می برد. علاوه بر آن، به جای چرب کردن پوست به آن آبرسانی می کند. آب لیمو، تون پوست را هموار می سازد و پوست تیره را روشن می کند.
مواد مورد نیاز:
عسل ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ۱ قاشق چایخوری
موز ۱ عدد
روش تهیه:
یک موز رسیده را در یک کاسه با یک قاشق له کنید تا زمانی که نرم شود. عسل و آب لیمو را به آن اضافه کنید. قبل از استفاده از ماسک روی صورت، صورت تان را با صابون بشویید و با حرکات ضربه ای حوله خشک کنید. ماسک را به آرامی روی صورت تان بمالید.شما حتی می توانید برای نفوذ عمیق، یک لایه دیگر از این خمیر را نیز روی صورت تان بمالید. اجازه دهید مخلوط برای ۱۵ دقیقه روی صورت تان بماند؛ سپس صورت تان را با اب ولرم بشویید و با حرکات ضربه ای حوله خشک کنید.
ماسک صورت موز برای آکنه و جوش
آلودگی و محیط پر از گرد و خاک، هیچ کس را بی نصیب نمی گذارد. آکنه و جوش های بیرون زده روی پوست، مشکلی است که تقریبا همه این روزها با آن مواجه اند اما خلاص شدن از شر آن چندان دشوار نیست. فقط مواد تشکیل دهنده زیر را از آشپزخانه تان بردارید و ماسکی درست کنید که می تواند در خلاص شدن شما از این تهدید، موفق باشد.
مواد مورد نیاز:
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
پودر زردچوبه نصف قاشق چایخوری
موز ۱ عدد
روش تهیه:
موز را له کنید و جوش شیرین و پودر زردچوبه را به آن اضافه نمایید. خمیر را به خوبی مخلوط کنید. می توانید برای حفظ انسجام آن، کمی آب اضافه کنید. صورت تان را با صابون بشویید و با حرکات ضربه ای حوله خشک کنید.
یک لایه از ماسک درست شده در بالا را روی صورت تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت تان را بشویید. آن را با حرکات ضربه ای خشک کنید و برای جبران خشکی ناشی از این پک صورت، صورت تان را با یک مرطوب کننده ماساژ دهید. زردچوبه، ضدعفونی کننده و ضدباکتری است در حالی که جوش شیرین، آلودگی چرب را از پوست تمیز می کند. از این رو، این پک صورت برای شما مناسب خواهد بود؛ به خصوص در تابستان ها.
توجه:
از این ماسک ۳ بار در هفته استفاده کنید. جوش شیرین، صورت را لایه برداری می کند اما لایه برداری بیش از حد برای پوست خوب نیست.
پس از استفاده از این ماسک صورت، تکه های یخ پیچیده شده در یک پارچه را روی صورت تان بگذارید. این کار، منافذ را خواهد بست و ورود گرد و غبار و آلودگی را محدود می کند.
ماسک صورت برای چین و چروک
این ماسک با مواد تشکیل دهنده قوی مانند آب پرتقال غنی می شود که ویتامین C که سلول های پوست جدید تولید می کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد، برای پوست فراهم می کند. ماست، منافذ را سفت می کند و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد.
مواد مورد نیاز:
موز ۱ عدد
ماست غلیظ ۱ قاشق چایخوری
آب پرتقال ۱ قاشق چایخوری
روش تهیه:
یک موز رسیده بردارید و آن را له کنید. ماست و آب پرتقال را به آن اضافه کنید. صورت تان را با صابون بشویید و یک لایه از ماسک را به طور یکنواخت روی صورت تان بمالید. برای یک دقیقه ماساژ دهید و سپس لایه دوم را روی صورت تان پخش کنید.
بگذارید ۱۵-۱۰ دقیقه روی صورت تان بماند. صورت تان را با آب سرد بشویید تا پوست تان را سفت کنید و جلوی ورود گرد و خاک به داخل منافذ را بگیرید. با استفاده از یک مرطوب کننده به انتخاب خودتان، به این روند پایان دهید.
توجه: برای اجتناب از مصرف مرطوب کننده در پایان، نصف قاشق چایخوری روغن زیتون به ماسک تان اضافه کنید.
ماسک صورت موز برای پاکسازی
نظر به اینکه شیر توسط متخصصین پوست به عنوان یک مرطوب کننده و پاک کننده طبیعی توصیه می شود، این ماسک صورت برای پاکسازی پوست و پاک کردن آلودگی از پوست، مناسب است. آن همچنین پوست تحریک شده را تسکین می دهد.
مواد مورد نیاز:
موز ۱ عدد
شیر ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ۱ قاشق چایخوری
روش تهیه:
موز را له کنید تا اینکه هیچ توده ای نداشته باشد. ۱ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید و یک خمیر نرم درست کنید. ماسک را روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. آن را با آب بشویید.
توجه: اگر پوست تان به آب لیمو حساس است، می توانید آن را حذف کنید.
ماسک صورت موز برای پوست چرب
این، یک ماسک عالی برای پوست چرب است. این ماسک با خواص تسکین دهنده بلغور جو دوسر غنی شده است. آن یک لایه بردار ملایم است که گرد و خاک انباشته شده روی پوست را از بین می برد. همچنین بیماری های پوستی مانند اگزما و گزش حشرات را تسکین می دهد و در عین حال به پوست گرفته و کدر، درخشش اضافه می کند. لیمو حاوی آنتی اکسیدان است و رنگ پوست را نیز روشن می کند.
مواد مورد نیاز:
موز ۱ عدد
عسل ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ۱ قاشق چایخوری
جو دوسر ۴/۱ فنجان
روش تهیه:
تکه های موز را در یک کاسه له کنید. آب لیمو، عسل و جو دوسر را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط برای ۱۰ دقیقه بماند. سپس این مخلوط را به شیوه ای یک نواخت روی صورت تان بمالید. پس از ۱۵ دقیقه، صورت تان را با آب بشویید و با حرکات ضربه ای حوله خشک کنید.
ماسک صورت آووکادو و موز
موز، گرد و خاک را از پوست پاک می کند. از سویی دیگر، آووکادو یک عنصر مرطوب کننده طبیعی به ماسک صورت اضافه می کند. آن، پوست را هیدراته می کند و صاف و نرم نگه می دارد.
مواد مورد نیاز:
موز ۱ عدد
آووکادو نصف
روش تهیه:
هسته آووکادو را بیرون بیاورید و آن را با موز له کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان قرار دهید و صورت تان را با یک حوله مرطوب بپوشانید. پس از آن، صورت تان را بشویید و با حرکات ضربه ای حوله خشک کنید.
روغن نارگیل و موز
روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که باکتری های مسئول آکنه را از بین می برد. همچنین حاوی ویتامین E و C است که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. اسید کاپریلیک موجود در این روغن، حفاظت آنتی اکسیدانی فراهم می کند. مولکول های کوچک روغن نارگیل به داخل سلول های پوست نفوذ می کنند و آنها را مرطوب می سازند.
مواد مورد نیاز:
موز ۱ عدد
روغن نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
روش تهیه:
۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را آب کنید و آن را به موز له شده اضافه نمایید. این ماسک را روی صورت تان بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت تان را بشویید و با حرکات ضربه ای خشک کنید. با توجه به خواص ضدعفونی کننده و ضدباکتری زردچوبه، می توانید مقداری از آن را نیز به ماسک اضافه کنید.
توجه: اگر زردچوبه، ناخن های شما را لکه کرد، از آب لیمو برای پاک کردن آنها استفاده کنید.
ماسک صورت موز برای پوست خشک
موز با فراهم کردن چندین ویتامین و مواد معدنی برای پوست، آن را جوان می سازد. این میوه، پوست زبر را نرم کرده و سلول های پوست را هیدراته می کند. عسل به عنوان یک هومکتانت طبیعی عمل کرده و رطوبت را مهر و موم می کند. خواص ضدباکتریایی آن، جوش را کاهش می دهد و پوست را التیام می بخشد. بلغور جودوسر به پاکسازی جوش های سرسیاه و منافذ مسدود کمک می کند.
مواد مورد نیاز:
موز نصف
عسل ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
بلغور جو دوسر نصف فنجان
روش تهیه:
یک موز رسیده را بردارید و آن را کاملا له کنید. بلغور جو دوسر پخته، زرده تخم مرغ و عسل را به کاسه حاوی موز اضافه کنید. آن را بهم بزنید تا یک خمیر نرم درست شود. این خمیر را به طور یک نواخت روی صورت تان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.
ماسک صورت موز برای پوست روشن
این ماسک صورت به از بین بردن رنگ قهوه ای (برنزه) پوست به همراه نرم کردن آن منجر خواهد شد. استفاده منظم از این ماسک، تون پوست را روشن تر خواهد کرد. زرده تخم مرغ، حاوی ویتامین B1 است که گفته می شود استرس را که یکی از دلایل عمده برای آکنه است، از بین می برد. ویتامین B3 موجود در آن، گردش خون را بهبود می بخشد و در عین حال درخشش پوست را حفظ می کند.
زینک موجود در زرده تخم مرغ، ایمنی را افزایش می دهد. میوه مرکبات، اثر فوق العاده ای روی پوست دارد و ماسک های صورت لیمو برای روشن کردن رنگ چهره بکار می روند.
مواد مورد نیاز:
موز نصف
عسل ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
روش تهیه:
این ماسک صورت می تواند به وسیله درست کردن یک پوره از موز و مخلوط کردن آن با عسل، آب لیمو و زرده تخم مرغ آماده شود. ماسک را به خوبی به هم بزنید و آن را به صورت و گردن تان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب بشویید.
نکاتی برای استفاده از یک ماسک صورت
موهایتان را بالای سرتان به شکل دم خرگوشی جمع کنید و آنها را با یک هدبند عقب نگه دارید.
از موزهای بیش از حد رسیده استفاده نکنید چون آنها برخی از خواص آرایشی و بهداشتی را از دست می دهند.
پوست های موز، یک نقش حیاتی در از بین بردن آکنه و زگیل ایفا می کنند و به درخشش طبیعی پوست کمک می نمایند.
این ماسک صورت، چسبناک است و ممکن است به برخی نواحی صورت تان بچسبد. به جای کشیدن آن، آب بیشتری اضافه کرده و به آرامی ماساژ دهید.
منبع: بهداشت نیوز
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین