پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:09 - 1399/01/22

دختر جوان عشایر در دریاچه پشت سد غرق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از غرق شدن دختر ۲۲ ساله ای که از عشایر کوچ رو شهرستان کنگاور بودند، در نزدیکی سد زاگرس گیلانغرب خبر داد.
کارگر آنلاین: جلیل بالایی روز پنجشنبه اظهار داشت: این دختر جوان همراه با خانواده اش در نزدیکی سد زاگرس گیلانغرب اطراق کرده بودند که متاسفانه به دلیل بارش های شب گذشته و قرار گرفتن در مسیل به علت غرق شدن جان خود را از دست داد.
 
وی ادامه داد: جسد این دختر ۲۲ ساله با تلاش نیروهای امدادی و افرادی بومی منطقه و خانواده اش ساعات ابتدایی بامداد امروز کشف شد.
 
بالایی با بیان اینکه طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز تا صبح فردا بارش های مناسبی در استان خصوصا مناطق شمال غرب و شرق استان رخ می دهد و شهر کرمانشاه نیز از این بارش ها برخوردار خواهد بود، گفت: طبق پیش بینی انجام شده میزان بارش ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلی متر خواهد بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه و با اعلام آمادگی دستگاه های امدادرسان برای خدمات رسانی به شهروندان، تصریح کرد: با این حال عمده نگرانی ما برای عشایر کوچ رویی است که در ارتفاعات و یا مسیرهای گود دام خود را برای چرا می برند مناطقی که احتمال سیلابی بودن آن ها در زمان بارش های گسترده وجود دارد.
 
وی همچنین در خصوص تعاریف جدید سازمان مدیریت بحران کشور از سه وضعیت زرد، نارجی و قرمز گفت: رنگ زرد به معنای آگاه باش، نارنجی به معنای آماده باش و قرمز به معنای شرایط اضطراری است که بر اساس آن در کرمانشاه و با توجه به سامانه بارشی مستقر شرایط زرد اعلام شده است.
 
بالایی در پایان ضمن آنکه از شهرداری خواست تا مراقب جمع شدن آب در سطح خیابان ها و بالاآمدن آب رودخانه ها باشد، به مردم نیز توصیه کرد از حضور در کنار رودخانه ها و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.
 
عشایر استان کرمانشاه با ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل، ۸۰ هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام سپری می کنند.
 
۲۳۵۲۳۱
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین