پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:24 - 1399/01/22

آشنایی با انواع ماسک‌های بهداشتی

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا ضمن توصیه به عموم افراد در خصوص استفاده از ماسک‌های بهداشتی، کاربرد و تاثیر انواع ماسک را در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تشریح کرد.
کارگر آنلاین:محمد جاویدانی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: ویروس کرونا مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی فرد بیمار در هنگام سرفه یا عطسه منتقل می‌شود.
 
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا اضافه کرد: ترشحات تنفسی و محافظت نشده فرد بیمار حتی روی سطوح مشترک می‌نشیند و دیگران نیز از طریق لمس این سطوح مبتلا می‌شوند.
 
وی ضمن توصیه به افراد در خصوص استفاده از ماسک در اماکن عمومی در خصوص ویژگی وکاربری انواع ماسک‌ها در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، بیان کرد: ماسک‌ها در انواع و گزینه‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب هر نوع ماسک به سطح تماس افراد با بیمار بستگی دارد.
 
جاویدانی درباره کاربری ماسک‌های جراحی، گفت: ماسک‌های جراحی یا پزشکی ۳ لایه، مناسب استفاده در بیمارستان و افرادی است که در تماس غیر مستقیم با بیماران قرار دارند و به عنوان محافظی موثر در برابر ذرات معلق عفونی عمل می‌کنند.
 
وی در معرفی انواع ماسک‌های فیلتردار از ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ و FFB۲ و B۳ نام برد و در خصوص ویژگی هریک از این ماسک ها، گفت: ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ به ترتیب ۹۵ و ۹۹ درصد ذرات سه دهم تا نیم میکرون معلق در هوا را فیلتر می‌کنند، اما در برابر ذرات چربی مقاوم نیستند، اما ماسک‌های FFB۲ و B۳ این خاصیت را دارند که در برابر ذرات چربی نیز مقاوم هستند.
 
جاویدانی درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای گفت: استفاده از این ماسک‌ها برای استفاده افراد در اماکن عمومی می‌تواند موثر باشد ضمن این که برخلاف ماسک‌های فیلتردار که قابلیت شست و شو ندارند می‌توان با شستن و اتو کردن با دمای ۷۰ درجه مجددا مورد استفاده قرار بگیرند.
 
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) در ادامه با هشدار نسبت به مصرف افراطی مواد ضدعفونی پایه الکل، تصریح کرد: زیاده روی در مصرف این مواد به ویژه وایتکس رقیق نشده با آب، آسیب‌هایی را متوجه دستگاه تنفسی می‌کند که چه بسا در مقایسه با عوارض ابتلا به کرونا جبران ناپذیرتر باشد.
 
 جاویدانی با بیان این که تماس دست‌های آلوده با ماسک بهداشتی به خودی خود می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد، یادآور شد: رعایت بهداشت دست همواره به عنوان اصل اولیه پیشگیری از انواع بیماری‌های واگیر از جمله بیماری کرونا محسوب می‌شود بنابراین شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه پیشگیری از انتقال ویروس است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین