پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:01 - 1400/05/14

قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۵۰ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۵۰ نفر خبر داد و گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داد.

«پرویز یزدان پناه» امروز (۱۴ مرداد ماه) به خبرنگاران، گفت: هم اکنون ۵۱۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد، ۲۰۹ بیمار مبتلای قطعی و ۲۸ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۳ هزار و ۷۹۴ مورد گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از ۱۷۵ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در بویراحمد است.

 

یزدان پناه ادامه داد: همچنین از ۳۱۶ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۶ درصد موارد مثبت و این مورد در بویراحمد و کهگیلویه بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های پرخطر باعث جلوگیری از انتشار این ویروس می‌شود.

 

وی اذعان داشت: با توجه به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان، خوشبختانه بخش‌های اورژانس، داخلی و عفونی بیمارستان نرگسی از امروز بیماران پذیرای بیماران کرونایی شهرستان‌های گچساران و باشت است.

 

یزدان‌ پناه با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با توجه به شروع پیک پنجم در سراسر کشور و ابتلای همه کشور به کرونای هندی، موارد مبتلا در استان نیز گونه هندی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های پرخطر باعث جلوگیری از انتشار این ویروس می‌شود.

 

یزدان پناه از کادر بهداشتی استان، معاون بهداشتی و مدیران معاونت بهداشتی، روسای شبکه‌ها و پرسنل ستادی شبکه‌های بهداشتی برای ثبت رکورد تزریق حدود ۱۰۸۰۰ واکسن در روز گذشته تشکر و قدردانی کرد.

 

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین