پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:13 - 1399/01/30

تاثیر شبکه ۵G در گسترش کرونا واقعیت دارد؟

کارگر آنلاین: اخیرا شایعه‌هایی درباره تاثیر شبکه ۵G در گسترش ویروس کرونا منتشر شده است. در همین راستا مدیر ارشد اجرایی اپراتور مخابراتی ورایزن به این موضوع واکنش نشان داد.



شرکت مخابراتی ورایزن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای فعال در حوزه توسعه زیرساخت‌های شبکه ۵G محسوب می‌شود که اخیرا شایعه‌های متعددی در مورد تاثیر نسل پنجم اینترنت موبایل در گسترش ویروس کرونا منتشر شده و فعالیت‌های این شرکت را تحت‌الشعاع قرار داده است، از این رو هانس وستبرگ (Hans Vestberg)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت به این شایعه‌ها واکنش نشان داد و گفت نسل پنجم تلفن همراه هیچ‌گونه تاثیری در گسترش ویروس کرونا ندارد و این موضوع از لحاظ علمی و فنی رد می‌شود.

عدم ارتباط شبکه ۵G با گسترش کرونا
مدیر ارشد اجرایی ورایزن در ادامه به عدم وجود ارتباط میان شبکه ۵G و گسترش ویروس کرونا تاکید کرد و گفت این شایعه‌ها کاملا نادرست بوده و فقط در فضای مجازی منتشر شده‌اند و پایه علمی و فنی ندارند. گفتنی است همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، برخی کارشناسان و افرادی که جزو منتقدان نسل پنجم اینترنت موبایل بودند، اعلام کردند نسل پنجم اینترنت تلفن همراه در تقویت ویروس و گسترش آن تاثیرگذار است که همین موضوع حواشی زیادی را به دنبال داشت.

بدبینی نسبت به توسعه اینترنت ۵ جی
اخیرا بسیاری از دانشمندان با ارائه گزارشی از خطرهای شدید اینترنت ۵G برای انسان‌ها و حیوانات خبر دادند و همین موضوع باعث نگرانی بسیاری شد. همچنین دامن زدن به شایعه‌هایی مبنی بر این که دکل‌های ۵G در انتشار ویروس کرونا تاثیر گذارند باعث شد در کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و هلند شاهد آتش زدن و آسیب زدن به دکل‌های مخابراتی نسل پنجم اینترنت باشیم. این در حالی است که از لحاظ علمی و فنی هیچ ارتباطی میان شبکه ۵G و گسترش ویروس کرونا وجود ندارد و حتی تا به امروز اسناد دقیقی در مورد خطرناک بودن امواج اینترنت ۵G منتشر نشده است.
منبع: گجت نیوز

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین