پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:23 - 1399/02/14

«رمدسیویر» داروی درمان کرونا به تایید FDA رسید

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده از داروی رمدسیویر با هدف تسریع درمان کرونا مجوز اضطراری صادر کرد که براساس نتیجه یک پژوهش معتبر علمی دوره بهبود شماری از مبتلایان به کووید ۱۹ پس از دریافت این دارو کاهش پیدا کرده است.
به گزارش کارگر آنلاین، دکتر آنتونی فاوچی، مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های واگیردار آمریکا و مشاور کاخ سفید در بحران کرونا، روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت (۲۹ آوریل)، با استناد به نتایج اولیه حاصل از این پژوهش از تأثیر مثبت قابل توجه داروی «رمدسیویر» در تسریع دوره بهبود بیماری کووید ۱۹ خبر داد.
 
رمدسیویر (Remdesivir) یک داروی ضد ویروسی است که برای درمان بیماری ابولا ساخته اما هنوز تأیید نشده است.
 
این پژوهش از سوی مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا روی ۱۰۶۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام شده که در ۶۸ کلینیک در نقاط مختلف این کشور تحت درمان بوده‌اند.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز جمعه ضمن اعلام این خبر ابراز خوش‌بینی کرد که تجویز این دارو به کنترل همه‌گیری کرونا کمک کند.
 
کارخانه تولیدکننده این دارو مدعی است که اگر آن در اوایل دوره درمان به بیماران کووید۱۹ داده شود می‌تواند به روند درمانی کمک کند و دوره درمان را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.
 
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم گفته استفاده از این دارو برای بیماران بستری شده به علت کووید۱۹ از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. با این حال، بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که رمدسیویر یک گلوله طلایی برای درمان کرونا نیست.
 
شرکت سازنده داروی رمدسیویر، «گیلیاد»، روز چهارشنبه همزمان نتایج پژوهشی را منتشر کرد که این شرکت انجام داده و طبق آن مشخص شده مصرف طولانی این دارو هیچ مزیت قابل توجهی نداشته است.
 
گفتنی است، «رمدسیویر» هنوز در هیچ کشوری رسما تأیید نشده و اجازه پخش ندارد، اما به گزارش نیویورک تایمز سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف دی ای) امکان دارد به این دارو مجوز تولید اضطراری بدهد تا بتوان از آن برای درمان بیماری کووید ۱۹ استفاده کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین