پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:53 - 1400/05/26

رهایی آزادگان دفاع مقدس از دست دژخیمان بعثی،تحقق وعده «و بشر الصالحین» خداوند بود

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده است.

 ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است به همین مناسبت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

«۲۶ مرداد مصادف است با سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی پس از تحمل سال‌ها رنج و اسارت در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی در سال ۱۳۶۹، روزی خاطره‌انگیز نه تنها برای آزادگان بلکه برای کل ملت ایران که برای استقبال از قهرمانان وطن سر از پای نمی‌شناختند.

در این روز سال‌ها صبر و شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان به‏ ثمر نشست؛ سال‌هاى تشویش و نگرانی به پایان رسید و وعده الهى «و بشر الصابرین» تحقق یافت.

پیر جماران (ره) همچون یعقوب نبی (ع) چشم انتظار بازگشت فرزندان خویش بود اما مشیت الهی به گونه‌ای رقم خورد که خود ایشان پیش بینی کرده بودند: «اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود» و بدینگونه پس از ورود آزادگان به کشور و بوسه بر خاک میهن، اولین اقدام آنان زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) بود.

امروز ایران اسلامی مدیون مجاهدت‌ها و پایمردی‌های آزادگان دلیر میهن است. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از رسالت‌های خود را حفظ و بازنمایی هنرمندانه حماسه‌های سال‌های اسارت این اسوه‌های صبر و استقامت می‌داند.»

 

منبع: دفاع پرس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین