پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:54 - 1399/03/16

۶۰ درصد مبتلایان به کرونا سابقه مسافرت دارند

کارگر آنلاین: زالی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که۶۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا سابقه مسافرت داشته‌اند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: برای ذکر این موضوع که هنوز در استمرار پیک اول بیماری کرونا قرار داریم یا مرحله دوم بیماری کووید ۱۹ در حال شکل‌گیری است، نیازمند تحقیق و بررسی بیشتری هستیم. آمارها نشان می‌دهد که میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است.


او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش سرپایی ۷.۹ درصد افزایش داشته و از مجموع افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی حدود ۱۰.۹ درصد بستری شدند.

زالی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا سابقه مسافرت دارند، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد بستری شده در ده روز گذشته در تماس با افراد آلوده بودند و مسافرت علت اصلی ابتلای آن‌ها ‌محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: مسافرت‌ها میزان ابتلا به بیماری کرونا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. همچنین اگر ۵۰۰۰ نفر از استفاده کنندگان مترو و اتوبوس از ماسک استفاده نکنند انتقال آلودگی بیشتر خواهد شد.
آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی تجدید نظر کند

زالی ادامه داد: پیشنهاد می‎کنیم، آموزش و پرورش تهران در برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری تجدید نظر کند.

او گفت: طرح ترافیک از فردا در تهران اجرا می‌شود و اگر تغییرات شگرفی در ناوگان حمل و نقل عمومی دیده شود با تصویب ستاد ملی تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.


 

منبع: مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین