پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:21 - 1400/06/07

سقف دریافت خسارت بدون کروکی چقدر است ؟

در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص می باشد و همچنین مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان می باشد رانندگان می توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس به شرکت بیمه مراجعه نموده و خسارت خود را دریافت کنند.

 سرهنگ احسان مومنی در خصوص  اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی  و یا تصادفات خسارتی در سطح معابر توضیح داد .

وی افزود : در صورت وقوع تصادف  و یا حادثه و یا خرابی وسیله نقلیه در سطح راهها و معابر رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند .

این مقام انتظامی  ادامه داد : اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می کردند نباید تصادفی رخ می داد و نقص فنی  وسیله نقلیه و خرابی وسیله نقلیه نباید پیش می آمده اگر راننده قبل ا شروع به حرکت وسیله نقلیه خود را بازدید فنی می کرد .

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: حالا که اتفاق افتاده و خرابی  و یا تصادف  روی داده رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند و چراغ های فلاشر وسیله نقلیه خود را روشن نمایند و سریعا وسایل نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل نمایند .

وی  گفت: در مرحله بعد بلافاصله رانندگان و سرنشینان از خودرو خارج شوند و در یک محل امن قرار بگیرند و با تماس با 110 پلیس را در جریان قرار دهند و با مراکز امدادی  و اورژانس تماس حاصل نموده و تقاضای همکاری نمایند .

مومنی بیان داشت: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص می باشد و همچنین مبلغ خسارت زیر 16 میلیون تومان می باشد رانندگان می توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس به شرکت بیمه مراجعه نموده و خسارت خود را دریافت نمایند .

وی افزود : در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست و طرفین و یا راننده مقصر تقصیر خود را قبول ندارد و یا خسارت بالای 16 میلیون تومان است می توانند با فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرند و کارشناس در صحنه تصادف حاضر می شود و پس از بررسی نمودن صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه اگر خسارت زیر 16 میلیون تومان  باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع می دهد و اگر بالای 16 میلیون تومان   باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می دهد .

  • او گفت : رانندگان مطمئن باشند اگر وسیله نقلیه خودشان را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند افسر کارشناس ما بر اساس محل های برخورد و آثار بجای مانده از صحنه تصادف علت حادثه را مشخص می کند و اگر نظر افسر  کارشناس را قبول نداشتند برای انها کروکی غیر سازشی ترسیم می کند و تحویل طرفین حادثه می گردد و می توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری نمایند .
  • سرهنگ مومنی بیان داشت : رانندگان می توانند در محل حادثه اعتراض خود را اعلام نمایند که افسر ما کروکی غیر سازشی را ترسیم نموده و طرفین می توانند اعتراض خود را در شورای حل اختلاف مطرح نمایند .
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین