پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:46 - 1400/07/23

واریز حق بیمه محصولات کشاورزی در خشکسالی

اقتصادی/مسئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک به بررسی نحوه پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی در خشکسالی پرداخت.

 یاراحمدیان مسئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک گفت: بیمه کشاورزی بخش زراعت و خشکسالی در سال زراعی گذشته، در مناطقی که برداشت محصول نبوده است مانند هفتکل کارگزاران و عوامل صندوق بیمه به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی، بازدید کردند و از آنجاییکه تکلیف خشکسالی مشخص بود سریع برای پرداخت ارسال شد.

او بیان داشت: در مناطقی مانند باغملک که نیاز به کیل گیری و برداشت و جمع آوری آخرین مزارع و محاسبه عملکرد محصول برای بدست آوردن درصد خسارت و تاییدآن از سوی ستاد صندوق بیمه بود، مستلزم زمان بیشتری شد.

  • یاراحمدیان افزود: پس از تایید، با اولویت در محصول کلزا پرداخت صورت گرفت و هنگام پرداخت غرامت گندم وجو همزمان با تغییر در دولت و جابجایی مسؤلین دولتی شد که این امر موجب بازماندن از پرداخت در کل کشور شده وبا توجه به پیگیری مسؤلان رئیس جمهور دستور رسیدگی فوری و پرداخت غرامت‌های مشخص شده را صادر کند.
  • سئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک ادامه داد: حق بیمه دریافتی برای بیمه نامه حدود ۹۵ تا۶۰ درصد آن از سوی دولت تامین و بقیه بیمه گذار پرداخت می‌شود وطبق ردیف بودجه صندوق بیمه و براساس ماده ۳۱ و ۳۲ اساسنامه صندوق، مجلس دولت را مکلف کرده سهم خود رابه صندوق بیمه پرداخت کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین