پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:16 - 1399/05/03

حضور سردار محبوب ایران در هواپیمای مورد حمله جنگنده امریکا صحت دارد؟

دو جنگنده آمریکایی بر فراز آسمان سوریه به سوی هواپیمای ماهان که به لبنان پرواز می کرد هجوم بردند و موجب تغییر مسیر و فرود هواپیما و مصدومیت شماری از سرنشینان هواپیما شدند.
کارگر آنلاین : دو جنگنده آمریکایی بر فراز آسمان سوریه به سوی هواپیمای ماهان که به لبنان پرواز می کرد هجوم بردند و موجب تغییر مسیر و فرود هواپیما و مصدومیت شماری از سرنشینان هواپیما شدند.
 
شامگاه پنجشنبه در مسیر پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت زمانی که این هواپیما در آسمان کشور سوریه بود دو جنگنده در حرکتی تحریک آمیز و خطرناک به هواپیمای خطوط ماهان نزدیک شدند.
 
پس از این اقدام خطرناک خلبان هواپیمایی مسافری برای جلوگیری از برخورد با جنگنده ها ارتفاع پرواز را به سرعت کاهش می‌دهد که این مساله موجب شد تعدادی از مسافران این پرواز آسیب ببینند. برخی منابع از اسرائیلی بودن و برخی از آمریکایی بودن این جنگنده ها خبر می دهند.
 
جنگنده‌های متخاصم تا صدمتری هواپیمای مسافربری نزدیک شده و خلبان برای حفظ جان مسافران مجبور به عوض کردن لاین پرواز و فرود سریع می‌شود.
 
هویت دو جنگنده‌ها هنوز بطور کامل مشخص نیست و برخی منابع از آمریکایی یا اسرائیلی بودن آن خبر می‌دهند.
 
درعین حال، طبق گفته خبرنگار صداوسیما که در این پرواز حضور داشته، جنگنده ها با هویتی اسراییلی بودند.
 
 
به گفته برخی منابع، ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیلی بودن جنگنده ها را رد کرده است.
 
بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دو جنگنده‌ای که این هواپیما را در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند آمریکایی بوده‌اند.
 
در گفت‌وگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است، آن‌ها خود را آمریکایی معرفی کرده‌اند.
 
این موضوع درحال پیگیری است و اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود.
 
هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیما نبود
 
تازه ترین خبرها در خصوص هجوم هواپیماهای جنگنده به هواپیمای ماهان حاکی است که برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات، هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان حضور نداشته است.
 
برخی منابع پیش از این اعلام کرده بودند که سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس، یکی از سرنشینان این هواپیما بود که این خبر از سوی خبرگزاری تسنیم تکذیب شد.
 
سخنگوی وزارت خارجه: هر حادثه‌ای برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، آمریکا مسئول است
 
در همین حال سید عباس موسوی، یخنگوب وزات امور خارجه در واکنش به تهدید هواپیمای ماهان از سوی جنگنده های آمریکایی گفت: هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت
 
به گفته موسوی جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر  برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران  آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سوئیس در تهران نیز داده شده است.
 
 
 
بازگشت هواپیمای ماهان به تهران
 
از سوی دیگر خبرگزاری فارس گزارش داد که هواپیمای مسافری ماهان که ساعتی پیش مورد تهدید و مزاحمت جنگنده های ناشناس واقع شده بود پس از سوختگیری در فرودگاه بیروت به تهران بازگشت.
 
بنابراین گزارش این هواپیما پس از تخلیه مسافران خود در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و به سمت کشورمان بر می‌گردد.
 
روابط عمومی ماهان اعلام کرد که روز آینده در این باره بیانیه رسمی خواهد داد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین