پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:59 - 1399/05/17

سبقت دلار از طلا و بورس

دلار با بازدهی بیش از ۱۰ درصدی بیشترین بازدهی هفتگی خود را به ثبت رساند، اما بازار طلا روند آرامی داشت و سکه کمترین رشد را نسبت به دیگر بازار‌ها داشت.
به گزارش کارگر آنلاین ، در این هفته دلار در رقابت با بازارهای مالی بیشترین رشد را داشت و در صدر بازدهی هفتگی قرار دارد.
 
براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی قیمت دلار در این هفته دو هزار و ۸۰۰ تومان شد و دوباره به روزهای اوج خود در تیر ماه بازگشت.
 
هر دلار آمریکا با دو هزار و ۸۰۰ تومان افزایش قیمت در این هفته بازدهی ۱۰٫۵ درصدی را به از آن خود کرد، قیمت این شاخص بازار ارز در پایان این هفته به رقم ۲۳ هزار تومان رسید.
 
آخرین نرخ خریدوفروش دلار در هفته گذشته ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت شده است.
 
پس از دلار، بورس در رده دوم بازدهی هفتگی قرار گرفت.
 
شاخص کل بازار سرمایه در این هفته با حدود ۱۳۰ هزار واحد رشد از مرز دو میلیون واحدی گذشت و بازدهی ۶٫۸ درصدی را به ثبت رساند.
 
براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار این شاخص از یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد در پیش از شروع در این هفته به دو میلیون و ۳۴ هزار واحدی رسید.
 
همچنین در پایان هفته منتهی به ۱۶ مرداد، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشدی ۴ درصدی به ۱۹ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسید.
 
بازار فلزات زردرنگ هفته تقریبا آرامی داشتند به خصوص سکه در این هفته تنها یک درصد رشد قیمت داشت.
 
بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته ۴۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در روز گذشته روی نرخ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان خرید و فروش شد.
 
بنا به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، میزان رشد قیمت طلا چهار درصد ثبت شده، در حالی که در هفته منتهی به دهم مرداد ماه روی نرخ یک میلیون و ۸۴ هزار تومان بسته شده است.
 
سکه اما با رشد یک درصدی معادل ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرد که نسبت به میزان رشد آن در هفته گذشته بسیار کمتر است.
 
قیمت سکه پش از شروع بازارها در آغاز این هفته ۱۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بود که با رشد ۱۲۰ هزار تومانی در پایان هفته به رقم  ۱۱ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.
 
در خصوص آینده بازارها یک سیگنال مهم وجود دارد، رئیس جمهور وعده داده است که در هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود بیاید و دست دولت مقداری باز می‌شود. چه گمانه‌هایی برای این گشایش اقتصادی مطرح است؟
منبع/تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین