پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:40 - 1399/06/02

تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی

حاجی میرزایی به‌عنوان راهبر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خواستار تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌ مثابه منشوری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌ترین سند مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی است. پیمودن این گام، رسالت اصلی جوانانی است که تربیت آن‌ها بر عهده آموزش‌ و پرورش قرار دارد، او را موظف به تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی به‌عنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدی‌گری کرد.

وزیر آموزش ‌و پرورش افزود: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده تمامی بخش‌های تابع وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای بیانیه نقش خطیری ایفا خواهد کرد.

او گفت: مجمع اندیشه‌ورز متشکل از تعدادی از جوانان انقلابی و صاحب اندیشه و تجربه در عرصه‌ تعلیم و تربیت برای تولید فکر و اندیشه نو در جهت تحقق مفاد بیانیه‌ گام دوم تشکیل شود.

حاجی میرزایی کلید پیمودن مسیر تعیین شده در بیانیه گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد، بدین منظور لازم است شاخص‌های متناظر با اهداف این بیانیه در هر یک از پایه‌های تحصیلی به‌صورت دقیق و واقعی تعیین شود و شاخص‌های سنجش و اثربخشی آن در فواصل زمانی، مشخص شود. برنامه‌ای دقیق نیز برای پایش این شاخص‌ها در فواصل زمانی مشخص ارائه شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش بر ضرورت فعالیت تمامی بخش‌های وزارت به ‌تناسب مأموریت و ظرفیت‌های خود در تحقق اهداف بیانیه تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه در هر یک از ظرفیت‌های وزارت از جمله برنامه‌ درسی، جذب و آموزش معلمان، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، استعداد‌های درخشان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصادیق خود را می‌یابد.

حاجی میرزایی در پایان ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام شده به‌صورت ماهانه و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری در صورت ضرورت با مسئولیت خود را خواستار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین