پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:15 - 1400/06/22

کلاهبرداری کلان با فروش واحد های مسکونی شهر جدید هشتگرد

کارگرآنلاین|فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری اعضای باند فروش واحد های مسکونی شهر جدید هشتگرد با هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ کرج، گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهر هشتگرد به پلیس آگاهی با موضوع فروش واحد آپارتمان به چندین نفر در شهر جدید و عدم واگذاری واحدهای مسکونی به مال باختگان، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که افرادی تحت عنوان یک شرکت از طریق پروژه واگذاری آپارتمان، اقدام به فروش واحدهای آپارتمانی در شهر جدید هشتگرد کرده‌اند ولی هیچ گونه آپارتمانی به مردم تحویل نداده و متواری شده‌اند.

این مقام مسؤول یادآور شد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند که متهمان با همکاری و همدستی شرکت عمران شهرجدید اقدام به فروش ۵۶۰ واحد مسکونی و آپارتمان به ۵۰۰ نفر از افراد حقیقی کرده‌اند در حالی که کل واحدهای پروژه مد نظر ۱۰۴ واحد بوده است.

  •  این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی ۳ نفر از سرکردگان اعضای این باند، اظهار کرد: متهمان با توجه به اینکه از تحت تعقیب بودنشان مطلع شده و بدون برجاگذاشتن هرگونه ردی از استان البرز متواری شده بودند که با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و بهره گیری از اقدامات اطلاعاتی پلیسی،  مخفیگاه هر ۳ آنها در استان‌های تهران و مازندران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی ضمن دستگیری در عملیات‌های جداگانه، به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل شدند.
  • سلیمانی با بیان اینکه پس از دستگیری سرکردگان اعضای این باند کلاهبرداری، ۱۵ نفر دیگر که در انجام این اقدامات مجرمانه دخیل بودند دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته از سوی اعضای این باند حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اعلام شکایت از سوی ۵۰۰ نفر از شهروندان در خصوص این پرونده، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین