پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:42 - 1396/07/10

پیشنهاد خطرناک نتانیاهو درباره ایران

«این اتفاق حتی به نفع اسرائیل نیز نخواهد بود؛ این اقدامی خطرناک است و هزینه هایی سنگین در پی خواهد داشت...»

به گزارش کارگرآنلاین،  پایگاه آمریکایی المانیتور با انتشار گزارشی تحت عنوان "دستور کار تاریخ گذشته نتانیاهو برای ایران" به نقد اظهارات نتانیاهو پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
«بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز 19 سپتامبر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از تهدید ایران برای جامعه بین الملل سخن به میان آورد و برخی رسانه ها پس از آن عنوان کردند که این اظهارات موجب شد که تهدید هسته ای ایران بار دیگر به کانون توجهات بازگشته و در راس دستور کار قرار گیرد.

باید از این رسانه ها پرسید که دستور کار چه کسی؟ دستور کار قدرت های بزرگ جهانی که اکنون به کره شمالی و رهبر عجیب و غریب آن "کیم جونگ اون" اختصاص یافته است که از قدرت هسته ای و بالستیک خود لذت می برد و به آن دو می بالد.

حقیقت آن است که با وجود اظهارات توهین آمیزی که میان دیکتاتور کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور خیره سر آمریکا، رد و بدل می شده، تنین سخنرانی تهاجمی نتانیاهو علیه ایران به زودی فرونشسته است.

همچنین به نظر نمی رسد که هراس از بمب های هسته ای ایران، دستور کار پلیس برای بررسی و رسیدگی به فسادهای مشکوک که به آقای نخست وزیر و همکاران نزدیک او مربوط می شود را تحت تاثیر قرار داده باشد.

از سوی دیگر، نپرداختن نتانیاهو به موضوع مهم درگیری اسرائیل با فلسطینیان در سخنرانی خود، موجب نخواهد شد که غرب ها و جهان عرب نیز به آن بی توجهی کرده و آن را از دستور کار خود کنار بگذارند.
 
آمریکا و متحدان آن در خاورمیانه هنوز هزینه مداخله اسرائیلی ها با رهبری نتانیاهو در دستور کار بین المللی را می پردازند؛ در سپتامبر سال 2002، نتانیاهو به اعضای کنگره آمریکا نسبت به تهدید هسته ای عراق هشدار داد و عنوان کرد که رژیم صدام حسین با مسلح شده به تسلیحات هسته ای امنیت تمام جهان را به خطر می اندازد و آمریکا باید این رژیم را نابود کند. در نهایت نیز آمریکا وارد یک جنگ غیر ضروری در عراق شد و پس از نیز دیپلماسی عمومی اسرائیل به سختی تلاش کرده است که نقش اسرائیل در کشیدن آمریکا در این جنگ را انکار کند.
اکنون نیز نتانیاهو به دنبال تحریک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران است؛ اما این اتفاق حتی به نفع اسرائیل نیز نخواهد بود؛ این اقدامی خطرناک است و هزینه هایی سنگین در پی خواهد داشت.

چه کسی می تواند ضمانت دهد که با شکست توافق هسته ای، ایران درهای تاسیسات هسته ای خود را بر بازرسان بین المللی نخواهد بست و هر اقدامی که بخواهد را در این تاسیسات آغاز نخواهد کرد.»
جام نیوز

بیشتر بخوانید:

پاسخ نظامی ایران و عراق به استقلال کردستان

تیپ آزاده نامداری دیشب در شام غریبان! عکس

عطر قاتل به ایران رسید؟

اعتیاد عجیب این زن به ازدواج!!! تصاویر

بازیگر مشهور نامزدش را وادار به خودکشی کرده بود عکس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین