پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:54 - 1400/07/17

انفجار مخزن گاز خودرو در زنجان ۳ مصدوم برجای گذاشت

کارگر آنلاین/ غفاری گفت: در ۱۰ روز گذشته انفجار گاز LPG در زنجان دوبار موجب حادثه شده و ۶ نفر را راهی بیمارستان کرده است.

غفاری مدیرروابط عمومی آتش نشانی زنجان با اشاره به افزایش حوادث انفجار گاز LPG، گفت: در پی دریافت گزارش انفجار گاز LPG در منطقه فرودگاه زنجان، مأموران آتش‌نشانی از ایستگاه یک به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این حادثه موجب مصدومیت ۳ نفر و فرو ریختگی شیشه همسایگان شده، همچنین ۳۰ درصد از منزل مسکونی فوق نیز تخریب شده است.

غفاری با اشاره به اینکه این دومین حادثه انفجار در اثر گاز LPG در ۱۰ روز أخیر بوده است، ادامه داد: متاسفانه بی‌احتیاطی شهروندان موجب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود که علاوه بر خسارات مالی، خسارت جانی نیز به همراه دارد.

او گفت: گاز LPG؛ گاز مایعی است که از هوا سنگین‌تر و همیشه تحت فشار است، به همین خاطر جایگاه ندارد و توسط سیلندر پر می‌شود و مخازن، تجهیزات و به ویژه سیستم شیر خروجی این کپسول‌ها که درون خودرو نصب می‌شود، غیراستاندارد بوده و بیشتر مواقع نشتی از همین شیر‌ها است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: گاز با انتشار در محیط، فضای اطراف را می‌گیرد و قطرات آن حتی از برخورد الکتریسیته ساکن بدن شخص و یا سیستم برق تحریک‌کننده خودرو، سبب انفجار شده و تا شعاع ۵۰۰ متر نیز پرتاب می شود.

او از شهروندان خواست تا قبل از استفاده از گاز LPG، تحقیقات لازم را در این خصوص داشته باشند و با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی آموزش های  لازم را دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین