پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:38 - 1399/06/16

هوش مصنوعی، شیوه‌های تشخیص پزشکی را متحول خواهد کرد

اسدی گفت: هوش مصنوعی اساس تصمیم گیری جامعه را تغییر خواهد داد و شیوه‌های تشخیص پزشکی را متحول خواهد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، امیر حسین اسدی مدیرعامل بنیاد توسعه فناوری فرهنگی اظهار کرد: سرعت رشد دانش و فناوری در سالیان گذشته بسیار بالا رفته و عرصه تغییرات و تحول در برخی از علوم به یک سال رسیده است.

او با بیان اینکه تحول بزرگ فناوری در راه است، گفت:این تحول گاهی با نام انقلاب بزرگ ۲۰۲۵ و گاهی با نام تغییر ناگهانی یاد می‌شود. رشد سامانه‌های داده کاوی، هوش مصنوعی، شیوه‌های اتصال اینترنت، نانو ذرات، ترکیب پزشکی با هوش مصنوعی، جایگزینی بافت‌های الکترونیکی، ارز‌های دیجیتال، بلاک چین و... و تاثیر بسیار زیاد این فناوری‌ها بر تمامی عرصه‌های زندگی، از یک تحول کاملا تاثیرگذار و شاید تغییردهنده صحبت می‌کند. تحولی که واقعا میتوان با عنوان انقلاب ۲۰۲۵ از آن نام برد.

اسدی بیان کرد: هوش مصنوعی اساس تصمیم گیری جامعه را تغییر خواهد داد و شیوه‌های تشخیص پزشکی را متحول خواهد کرد. بافت‌های مصنوعی بدن و ترکیب آن با هوش، از یک انسان دو وجهی صبحت خواهد کرد. انسانی که دو زیست بوده و ترکیبی از بافت زنده و بافت الکترونیکی زنده است. 

مدیرعامل بنیاد توسعه فناوری فرهنگی ادامه داد:  برنامه ریزی، مدیریت , نظام و مدیریت کلان تحت سیطره این ابزار قرار خواهد گرفت. ترکیب این داده کاوی با بلاک چین و خدمات الکترونیک، ساختار ذهنی بشر را تغییر داده و بشر پس از سال ۲۰۲۵، قدرت اعمال نظر در بسیاری از تصمیم گیری‌های اجتماعی را از دست خواهد داد.

او تاکید کرد: هر چه ابزار‌های هوشمند توسعه می‌یابد، اختیار بیشتری از انسان سلب شده و دایره تصمیم گیری بشر تغییر می‌کند. این دایره تصمیم گیری کنترل شونده، از ساختار‌های درون بدن انسان شروع شده و به ساختار‌های برون بدن خاتمه می‌یابد. 

تمام کسب وکارها، باید آماده تغییرات اساسی ساختار‌ها باشند

اسدی گفت: بازاریابی و فروش، مدیریت، وکالت، آموزش، هنر، ورزش کاملا در این انقلاب جدید، تغییر خواهند کرد. وقتی تمام دوربین‌های شهری، سیستم‌های هوشمند نظارتی، پرونده‌های هوشمند پزشکی، سامانه‌های برخط خدمات الکترونیکی، حساب‌های هوشمند و برنامه ریزی شده بانکی، سامانه‌های هوشمند مدیریت دانش و... زندگی هر انسان را در چشم تیزبین خود ذخیره می‌کنند. تمام کسب وکارها، باید آماده تغییرات اساسی ساختار‌ها باشند و خود را برای این انقلاب آماده کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه فناوری فرهنگی افزود: نظام مدیریت باید آماده پذیرش و اصلاح فرایند‌های برنامه ریزی و مدیریت با ابزار‌های کاملا هوشمند باشد. همچنین نظام‌های سیاسی باید منتظر نوع جدیدی از انتخاب افراد، اشخاص، فرایند‌ها و انتخابات با ابزار‌های جدید هوش مصنوعی و داده کاوی باشند. جنگ‌های تن به تن، متحول خواهد شد و جنگ‌های الکترونیک با قابلیت کنترل ابزار‌های سربازان و حتی ذهن سربازان بوجود خواهد آمد. مدیریت جنگ‌ها با ماهواره‌های هوشمند، سیستم‌های داده کاوی پیشرفته، هوش مصنوعی و سامانه‌های هوشمند حمله و دفاع متحول خواهد شد.

 او در پایان یادآوری کرد: انقلاب جدید در دنیای فناوری مانند کرونایی خواهد بود که اگر آمده نباشیم، میلیون‌ها بیکار برای کشور‌های جهان سومی ایجاد خواهد کرد. اگر کسب وکارها، مردم و مدیران خود را آماده این انقلاب نکنند، فرهنگ و آیین‌های جوامع دستخوش تغییری وسیع خواهد شد و شکل جدیدی از فرهنگ جایگزین خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین