پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00004:42 - 1400/07/22

تملیک بیش از ۵.۴ هزار میلیارد تومان اموال از سوی بانک سامان

اقتصادی/بانک سامان فهرست اموال خود را افشا کرده است که براساس آن این بانک ۸۵۷ واحد مسکونی و تجاری و زمین را به ارزش ۵ هزار و ۴۵۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تملیک کرده است.

 براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شده‌اند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیأت مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده، افشا کنند.

در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان، جدولی پیوست شد که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود. همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.

براین اساس بانک سامان نیز فهرست زمین‌ها، آپارتمان‌ها و واحدهای تجاری و اداری تحت تملیک و در اختیار خود را افشا کرده که براساس آن این بانک ۸۵۷ واحد را تحت تملیک خود در آورده است.

  • براساس افشای صورت گرفته، این بانک مالک ۴۵ عرصه اداری و تجاری به ارزش حدود ۲۷۴ میلیارد تومان است.
  • این در حالی است که ارزش اعیان این واحدها، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان شده است که رقم بالایی نسبت به سایر بانک‌ها محسوب نمی‌شود.

ارزش سرقفلی ۵۲ واحد تحت اختیار این بانک در شهرهای مختلف کشور نیز برابر با ۵۲۴ میلیارد تومان عنوان شده است.

بدین ترتیب مجموع رقم عرصه و اعیان و سرقفلی تحت اختیار بانک سامان که امروز افشا شده است، معادل ۹۳۸ میلیارد تومان محاسبه شده است.

با این حال عمده دارایی‌های بانک سامان را اموال تملیک شده شامل واحد مسکونی، زمین، واحد تجاری و اداری تشکیل می‌دهد که ارزش دفتری آنها برابر افشای صورت گرفته، معادل ۵ هزار و ۴۵۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

مقابل بیشتر تملیک‌های صورت گرفته از سوی این بانک نیز جمله «در حال طی نمودن پروسه حقوقی جهت اخذ سند به نام بانک و خلع ید» نوشته شده است.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین