پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:33 - 1400/08/05

توافق ایران با تاجیکستان برای افزایش صدور خدمات فنی-مهندسی

کارگر آنلاین| وزیر نیرو با بیان اینکه تهران و دوشنبه برای افزایش صدور خدمات فنی-مهندسی توافق کرده‌اند، گفت: توافق‌های خوبی بین ایران و تاجیکستان درباره افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث نیروگاه در تاجیکستان صورت گرفت.

«علی‌اکبر محرابیان» عصر امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امورخارجه تاجیکستان که در حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نیرو به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های بین ایران و تاجیکستان فعالیت و مسائل‌ اقتصادی بین دو کشور را پیگیری و بررسی می‌کند، افزود: در پی سفر ماه گذشته رئیس جمهور به کشور تاجیکستان و برگزاری اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه و همچنین اجلاس مشترکی که با این کشور داشتیم، این جلسه برای بررسی پیشرفت‌ سندهای امضا شده در اجلاس دوشنبه با وزیر امورخارجه تاجیکستان برگزار شد.

وی با اشاره به روابط فعال دو کشور اضافه کرد: در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی با تاجیکستان همکاری‌های خوبی داریم و طبق این جلسه مقرر شد این همکاری‌ها توسعه یابد.

  • وزیر نیرو با بیان اینکه سوابق بسیار خوبی بین ایران و تاجیکستان در زمینه احداث نیروگاه‌ برق‌آبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیروگاه سنگ‌توده ۲ توسط ایران در کشور تاجیکستان اجرا شده و در حال حاضر هم کشور تاجیکستان با توجه به وجود منابع غنی آب رودخانه‌های جاری و خروشان در این کشور کوهستانی، برنامه‌های جدی برای توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی دارد که در این خصوص توافقاتی در زمینه فعالیت بیشتر شرکت‌های ایرانی در آن کشور صورت گرفته است.
  • محرابیان با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دو کشور نیز یادآور شد: در این دیدار قرار بر افزایش مبادلات بر اساس تاکید رؤسای جمهور دو کشور شد که امیدواریم با رویکرد کنونی ایران و تاجیکستان در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی، شاهد افزایش سطح روابط باشیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان که برای حضور در اجلاس همسایگان افغانستان به تهران سفر کرده است، با اشاره به ظرفیت‌های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و تاجیکستان، گفت: در سفر اخیر به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط دوجانبه آغاز شد که باید از این فرصت در راستای منافع دو ملت استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین