پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:13 - 1400/08/07

نامگذاری خیابان یا میدانی به نام شهید ادواردو آنیلی در تهران انجام می شود؟

کارگر آنلاین |تا به امروز چیزی بیش از بیست سال از شهادت ادواردو (مهدی) آنیلی، مسلمان شیعه ایتالیایی می‌گذرد. در طی این سال ها هنوز هیچ مکانی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران به نام این شهید بزرگوار نامگذاری نشده است. مگر می شود حکومتی اسلامی یاد انسان های غیرمسلمان آزادیخواه را زنده نگهدارد ولی تلاش مؤثری در جهت فراموش نشدن مجاهدت یک مسلمان شیعه نکند؟! مسلمانی که کمک شایانی به شنیده شدن صدای انقلاب اسلامی در جهان کرد.

همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.»

نامگذاری خیابان یا میدانی به نام شهید ادواردو آنیلی >
        </div>
        <div class=
در درخواست تعدادی از مردم که برای ما ارسال شده است  نوشته شده است : ما از شورای شهر تهران این است که مکان یا معبری در خور این شهید بزرگوار به پاس مجاهدتش ، به نام ایشان مزین شود.

خلاصه زندگینامه شهید ادواردو آنیلی:
ادواردو آنیلی پسر سرمایه‌دار ایتالیاییِ مالک شرکت فیات و باشگاه فوتبال یوونتوس است. او اولین بار در نیویورک با قرآن آشنا شد و پس از تحقق درباره اسلام، مسلمان شد. پس از مدتی در ایتالیا به تشیع گروید و در سفری که به ایران داشت با امام خمینی(ره) دیدار کرد. در این دیدار امام خمینی پیشانی ادواردو را بوسیدند. ادواردو علیرغم تمام فشارها و تهدیدها از سوی خانواده خود دست از عقایدش نکشید و به این دلیل سرانجام در پانزده نوامبر سال 2000 به دست صهیونیست‌ها کشته شد.
انتهای پیام /ن

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
با سلام
حدود 10 سال پیش یک میدان در خیان ساحلی شهرستان خمین به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین