پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:11 - 1400/08/09

کلاهبرداری دختر۲۱ ساله‌ با ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام

کارگر آنلاین | دختر ۲۱ ساله‌ با ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام مازندران را به هم ریخته بود.

 رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری مجرمی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ازشهروندان مازندرانی ازطریق ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌ی اینستاگرام می‌کرد.

  • سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران و ارایه شکوائیه هایی مبنى بر کلاهبردارى شخصی نامعلوم ازطریق ایجاد صفحه منتسب به آنان درشبکه‌های اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به طور ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.
  • وی ادامه داد: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی شبیه به افراد جامعه، از اعتماد دنبال کنندگان این کاربرسوء‌استفاده می کردند و مبلغی نسبتا معقول درخواست می‌کردند که همه قادر به پرداخت آن باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

  • رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش ایجاد صفحه جعلی بنام شهروندان درشبکه‎‌ اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد. قابل ذکر است مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه  5.600.000.000 ریال بر آورد شده است.
  • این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین