پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:40 - 1400/08/10

قاتل خاموش جان هفت نفر را در اردبیل گرفت

کارگر آنلاین/رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت نفر از همشهریان در استان اردبیل بر اثر گازگرفتگی و نشت گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

مهری ۱۰ آبان در نشست مسئولان اورژانس و ارتقا ایمنی مصرف گاز در اردبیل اظهار کرد: ۱۰۱ نفر بر اساس آمارها و اطلاعات اورژانس در سال جاری دچار گازگرفتگی شدند که در ۹۰ درصد این موارد کمک‌رسانی و نجات جان هموطنان انجام شده و از این بین هفت نفر بر اثر شدت گازگرفتگی جان باختند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از خانواده‌ها به جای استفاده از بخاری‌های استاندارد، سیستم گرمایشی مجهز و مرکزی از کباب‌پز و یا سایر وسایل گازسوز ویژه پخت و پز برای گرم کردن منزل و یا واحدهای تجاری و مسکونی استفاده می‌کنند که این امر خطرات بیشتری را به وجود می‌آورد.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: باید منفذی برای تهویه هوا در واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود و بهتر است در استفاده از پنجره‌های دو جداره و سیستم گرمایش مرکزی، پکیج‌ها به سیستم فندار مجوز شوند تا امکان گازگرفتگی به حداقل برسد.

مهری افزود: با توجه به اینکه سرمای پاییزی و زمستانی خانوارهای استان اردبیل را وادار به استفاده از وسایل گرمایشی کرده، بهتر است در نصب بخاری‌ها از دودکش گالوانیزه استفاده شده و خانواده‌ها از سالم بودن مجرای دودکش و همچنین نصب دودکش با کلاهک‌های استاندارد اطمینان حاصل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بهتر است در چفت و بست‌های دودکش و اتصالات دریچه و اطراف بخاری دقت لازم انجام شده و به نوعی اطمینان از سلامت بخاری و مسیر دودکش‌ها به وجود آید.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: رنگ شعله بخاری‌ها باید آبی و همچنین احساس گرما در مسیر دودکش‌ها برقرار باشد تا افراد اطمینان کامل به استاندارد بودن بخاری‌ها و وسایل گازسوز داشته باشند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین