پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:26 - 1400/08/10

کاهش ۶ تا ۱۱ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

کارگر آنلاین| کارشناس هواشناسی گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز ،غرب، مرکز و شرق کشور دما در حدود ۶ تا ۱۱ درجه کاهش می یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی  با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد ،گفت: روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، غرب، قزوین ،البرز ،تهران ،غرب استان سمنان ،اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و همچنین در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی آغاز می‌شود.

  • ضیائیان توضیح داد: روز پنجشنبه مقدار بارش در مناطقی از جمله خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی افزایش خواهد یافت و گستره آن استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، شمال فارس، اصفهان، غرب سمنان و غرب یزد را نیز فرا خواهد گرفت. روز جمعه از مقدار بارش در شمال و غرب و غرب کاهش خواهد یافت و در مناطقی از جنوب غرب، جنوب مرکز و شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روز‌های پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز ،غرب، مرکز و شرق کشور دما در حدود ۶تا ۱۱ درجه کاهش می یابد.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت:آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی گاهی نیمه‌ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۴ درجه و کمترین آن به ۱۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین