پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00005:45 - 1400/08/13

متقاضیان ۱۵ روز برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن فرصت دارند

کارگر آنلاین | معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد و تعداد ثبت نام کنندگان به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد، گفت: از ۲۸ مهرماه که ثبت نام آغاز شده تاکنون، ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

  • او با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است، گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص بدهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رئیس جمهور دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در دو ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

محمود زاده توضیح داد: سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرده است.

او یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

  • معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق این قانون زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

محمود زاده عنوان کرد: همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است؛ چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجرد زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

  • معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود، گفت: بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

محمود زاده در پایان همچنین درباره میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان متفاوت است که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین