پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:00 - 1400/08/14

توزیع و نیاز روزانه ۲۱۰۰واحد خون در بین بیمارستان‌های تهران

کارگر آنلاین | مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در شرایط کنونی نیاز به خون در بین بیمارستان تهران در حدود ۲۱۰۰ واحد در طول روز است.

محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به شکننده بودن میزان ذخایر خون در سطح استان تهران اظهار کرد: با کاهش موارد بیماری کرونا در کشور و انجام سریع واکسیناسیون عمل های جراحی که در گذشته به تعویق افتاده در حال انجام است و به همین دلیل نیاز به خون و فرآورده های خونی در سطح استان تهران بیشتر شده است.

  • او ادامه داد: امروزه میزان ذخایر خون شکننده است و با سرد شدن هوا آمار اهداکنندگان خون کاهش پیدا می‌کند و با توجه به افزایش نیاز به خون و فرآورده های خونی از مردم  تقاضا دارم که مشارکت بیشتری در این کار خیر داشته باشند.
  • مدیر کل انتقال خون استان تهران بیان کرد: در شرایط کنونی نیاز به خون و توزیع آن در بین بیمارستان های تهران به ۲۱۰۰ واحد رسیده است و با توجه به اینکه در سطح استان تهران ۱۶۷ بیمارستان و مرکز درمانی به بیماران خدمات ارائه می دهند و عمل های جراحی تخصصی در مراکز درمانی تهران انجام می شود و با توجه به ارجاع برخی از بیماران به تهران و نیاز به خون بیماران تالاسمی و هموفیلی باعث شده است که ۲۵ درصد از خون کشور در تهران مصرف می شود و این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از خون کشور از تهران دریافت می شود.

مهدی زاده گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور دستورالعمل های بهداشتی در مراکز انتقال خون به خوبی رعایت می شود و نوبت دهی به صورت الکترونیکی با هدف پیشگیری از بروز ازدحام در مراکز انتقال خون انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین