پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:25 - 1400/08/16

نجات ۹ نفر از میان دود و آتش در حادثه آتش سوزی در خیابان پیروزی

کارگر آنلاین | آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان ۵ طبقه مسکونی منجربه محبوس شدن نه نفر از ساکنان در طبقات فوقانی این ساختمان مسکونی شد.

آتش نشانان در عملیات امداد و نجات در این حادثه موفق شدند همه ساکنان گرفتار در میان دود ناشی از این آتش سوزی را نجات داده و از ساختمان خارج کنند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 9 صبح امروز پس از دریافت تماس های همسایگان یک ساختمان 5 طبقه مسکونی واقع درخیابان پیروزی، خیابان زمزم، خیابان علامه شمالی مبنی بر آتش گرفتن یک دستگاه خودرو در داخل پارکینگ، بلافاصله زنگ ایستگاههای 24 و 48 را به صدا درآورد و با توجه به گرفتار شدن تعدادی ازساکنان درداخل واحدهای مسکونی، گروه امداد و نجات 2 به همراه یک دستگاه نردبان هیدرولیکی را نیز به اتفاق دوایستگاه مذکور روانه محل حادثه کرد.

  • مجید یادگاری افسر آماده منطقه 8 عملیات آتش نشانی تهران که در محل این آتش سوزی حاضر شده بود، درچگونگی وقوع این حادثه گفت: آتش گرفتن یک دستگاه خودروی سواری و شعله ور شدن کامل آن و نیز انتشار شدید دود حاصله، علاوه بر مسدود شدن راه های خروجی ساختمان، چندین تن از ساکنان نیز در طبقات فوقانی آن هم بدام افتادند.
  • وی اضافه کرد: با توجه به تنگی معبر و عدم ورود خودروهای آتش نشانی به داخل کوچه منتهی به محل آتش سوزی، بناچارآتش نشانان برای رساندن آب به این ساختمان اقدام به لوله کشی به طول ده ها متر از خودرو تا محل آتش سوزی کردند.

این افسر آماده آتش نشانی درادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله همزمان با خاموش کردن آتش و جلوگیری از سرایت آن به اطراف، با اولویت نجات جان ساکنان، وارد طبقات شدند و پس از جستجوکردن هر 5 طبقه، سرانجام توانستند نه نفر از ساکنان شامل مرد و زن با میانگین سنی ۱۵ تا ۶۵ سال را نجات داده و همگی را به بیرون از ساختمان منتقل کنند.

یادگاری خاطرنشان کرد: همه نجات یافتگان جهت انجام معاینات اولیه به عوامل اورژانس تحویل داده شدند که به رغم دود گرفتگی جزئی این افراد خوشبختانه اوضاع عمومی همه ی آنان مساعد اعلام شد.

وی اعلام کرد که بررسی علت وقوع این حادثه هم اکنون توسط کارشناس آتش نشانی منطقه در دست انجام است

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین