پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:00 - 1400/08/17

غنی‌ترین رژیم غذایی برای افزایش ایمنی بدن در فصل پاییز

کارگر آنلاین |متخصصان انگلیسی می‌گویند افراد می‌توانند با داشتن یک رژیم غذایی مناسب مانع از ابتلا به بیماری شوند.

در پاییز و زمستان احتمال بیماری افراد افزایش می‌یابد. هم اینک در میانه یکی از مرگبارترین همه گیری‌های تاریخ بشریت به نام همه گیری کرونا قرار داریم که تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است. از همین روی، توجه به سلامتی بدن بسیار اهمیت دارد.

  • یکی از موثرترین اقدامات برای حفظ سلامتی، تقویت سیستم ایمنی بدن است. دکتر پام مانسون، یک متخصص تغذیه انگلیسی می‌گوید: تحقیقات گسترده نشان داده است ساده‌ترین راهکار برای تقویت سیستم ایمنی داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. تغذیه تاثیر مستقیمی بر کارکرد سیستم ایمنی دارد.
  • او افزود: یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد بدن افرادی که از رژیم غذایی غنی و مناسب برخوردارند، بهتر می‌تواند در برابر عوامل بیماری زا و عفونت‌های ویروسی از خود محافظت کند. رژیم غذایی فرآیند ریکاوری پس از بیماری را تسریع کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های شدید می‌شود.

بهترین رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شرح زیر است:

۱- ویتامین A: این ویتامین از ورود عوامل ویروسی به بدن جلوگیری می‌کند. ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود که می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن غیرویروسی در بدن شود.

۲- ویتامین C: متاسفانه گرچه بسیاری از مردم بر تاثیر مثبت ویتامین C بر سلامتی بدن آگاهی دارند، اما به میزان کافی از این ویتامین استفاده نمی‌کنند. افراد بزرگسال باید روزانه ۶۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدنشان تقویت شود. این ویتامین همچنین به گلبول‌های سفید برای شناسایی و از بین بردن عوامل بیماری زا کمک می‌کند.

۳- ویتامین D: گرچه پوست توانایی ساخت ویتامین D را در برابر نور خورشید دارد اما متاسفانه به دلیل کوتاهی طول روز و کاهش تابش آفتاب، افراد بهتر است از مکمل‌های این دارو در فصل پاییز و زمستان استفاده کنند.

۴- ویتامین E: این ویتامین یکی دیگر از اندام‌های بدن برای مقابله با بیماری‌ها را تقویت می‌کند؛ پوست! پوست به عنوان یک لایه خارجی مانع از ورود عوامل بیماری زا به بدن می‌شود و تقویت پوست به طور مستقیم به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۵- ویتامین خانواده B: خانواده ویتامین B شامل چند ویتامین مختلف می‌شود که برای حفظ سلامتی بدن مفید هستند. برای مثال، ویتامین B۶ باعث تولید قاتلان طبیعی پاتوژن می‌شود و ویتامین B۱۲ در ساخت سلول‌های T کشنده نقش دارند.

۶- آهن: این عنصر به روش‌های مختلف در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، آهن در ساخت سلول‌های نوتروفیل نقش دارند. نوتروفیل‌ها در بدن گردش گرده و عوامل عفونی را خنثی می‌کنند.

رژیم غذایی پاییزی

۷- روی: این عنصر علاوه بر تقویت پوست به عنوان نخستین لایه محافظتی، در ساخت فاگوسیت‌ها هم نقش دارد. فاگوسیت‌ها با مشاهده عوامل بیماری زا، به آن حمله و آن‌ها را می‌بلعند.

۸- سلنیوم: این ماده معدنی یک آنتی اکسیدان قوی است. سلنیوم به تولید آنتی بادی‌های جدید کمک می‌کند.

۹- مس: این عنصر در تولید سلول‌های T کشنده نقش دارد.

۱۰- اسید چرب امگا ۳: این اسید یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود. اسید چرب امگا ۳ به ویژه از بروز التهابات در بیماران مبتلا به آرتروز در طول ابتلا به عفونت می‌کاهد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین